toegang tot gedeelde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehait

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2005
Berichten
5
Probleem met toegang tot gedeelde mappen op mijn oude pc.

Net nieuwe pc bij Aldi gekocht en een netwerk aangelegd met mijn oude pc Fujitsu Siemens.
Beide draaien op xp. Dus een netwerkje aanleggen zou geen probleem moeten geven.
Beide pc’s zijn verbonden via een router/modem speedtouch 510i van thomson.
De verbinding naar internet van beide pc’s verloopt prima.
Nu zie ik bij eigenschappen van mijn netwerklocaties 2 iconen: eentje met LAN-verbinding en eentje met 1394-verbinding. Waarom worden deze beide vermeld en dan vooral de laatste; wat voor functie heeft die?
Kan dit tot de genoemde problemen leiden of heeft dit er niets mee te maken?
 
1394 is je firewire aansluiting.... gebruik je 'm niet, zet 'm dan af.... maar theoretisch veroorzaakt ie geen problemen
 
firewire?

Misschien stomme vraag, maar waar staat dat voor firewire. Overigens staat bij beide verbindingen vermeld verbonden met firewall.
 
Firewire heeft niets met firewalls te maken... firewire [IEEE1394] is een digitaal inteface dat je instaat stelt gegevens met maar liefst 400 Mbps over een dun draadje te jagen [vandaar de naam "vuurdraad"] , ideaal voor het aansluiten van digitale videocamera's [maar ook scsi apparatuur] ...Banaal gezegd is het een soort razendsnelle usb poort.......
 
Geplaatst door ErpCity
Firewire heeft niets met firewalls te maken... firewire [IEEE1394] is een digitaal inteface dat je instaat stelt gegevens met maar liefst 400 Mbps over een dun draadje te jagen [vandaar de naam "vuurdraad"] , ideaal voor het aansluiten van digitale videocamera's [maar ook scsi apparatuur] ...Banaal gezegd is het een soort razendsnelle usb poort.......

En een USB poort is een razend snelle LPT poort
 
Firewire

Ok bedankt voor je antwoord Erpcity. Heb inmiddels ook je voorgestelde Bill Gates site geraadpleegd.
Ook daar mensen met hetzelfde problee Een advies was om je IRP stack size te wijzigen op je 'homepc' Zijn bericht was als volgt:

Voor wat betreft de IRP Stack Size kwestie:
Op de Home computer(s) kun je in het register de volgende wijziging
doorvoeren:
Ga naar "start" "uitvoeren" en typ: regedit
In de register-editor ga je naar de volgende sleutel:
HKEY_Local_Machine/System/CurrentControlSet/Services/Lanmanserver/Parameters.
In het rechtervenster zie je nu de ingang: IRP Stack Size. Dubbelklik
hierop.
Verander de waarde van b in c.
Bij mij werkte dit toen de Home computer in mijn thuisnetwerk niet te
bereiken was.
Werkt sindsdien prima.


Wat denk jij hiervan Erpcity?
 
Re: Firewire

Geplaatst door hehait
Ok bedankt voor je antwoord Erpcity. Heb inmiddels ook je voorgestelde Bill Gates site geraadpleegd.
Ook daar mensen met hetzelfde problee Een advies was om je IRP stack size te wijzigen op je 'homepc' Zijn bericht was als volgt:

Voor wat betreft de IRP Stack Size kwestie:
Op de Home computer(s) kun je in het register de volgende wijziging
doorvoeren:
Ga naar "start" "uitvoeren" en typ: regedit
In de register-editor ga je naar de volgende sleutel:
HKEY_Local_Machine/System/CurrentControlSet/Services/Lanmanserver/Parameters.
In het rechtervenster zie je nu de ingang: IRP Stack Size. Dubbelklik
hierop.
Verander de waarde van b in c.
Bij mij werkte dit toen de Home computer in mijn thuisnetwerk niet te
bereiken was.
Werkt sindsdien prima.


Wat denk jij hiervan Erpcity?
Overigens als ik dat allemaal uitvoer vind ik helemaal geen IRP Stack Size in het rechtervenster. Wel (standaard)waarbij helamaal rechts vermeld staat (geen waarde ingesteld)
 
Klinkt erg complex om dit probleem op te lossen.... moet simpeler kunnen....... [ik heb de tekst van Bill niet helemaal doorgelezen........]
 
Heb je de XP wizard gebruikt om dat lan netwerkje aan de gang te krijgen? Allebei de computers dezelfde Workgroup naam gegeven [hoofdletters en kleine letters gelijk[dat kun je niet zien als je het intikt want dan toont het scherm alleen maar hoofdletters, maar het maakt wel degelijk verschil]. Bestanden delen aangezet?
 
LAN netwerk

Ik heb idd de wizard gebruikt en nu nog maar een keer om voor alle zekerheid de netwerk naam op beide pc's met kleine letters ingevoerd.
Ik denk dan ook dat de netwerkinstellingen wel goed zullen zijn maar dat uiteindelijk norton op de oude pc roet in het eten gooit
 
Een dergelijk probleem heb ik ook gehad. Op de computer die eerst alleen aan het internet was gekoppeld draaide toen een softwarematige firewall (ZoneAlarm). In eerste instantie zagen de computers elkaar op het netwerk maar waren ze niet toegankelijk. Op het moment dat ik de firewall heb uitgeschakeld en verwijderd was het probleem van de gedeelde mappen opgelost.

Vervolgens moet je natuurlijk wel de firewall van je router aanzetten om ellende te voorkomen.
 
Heb je op beide machines ook eenzelfde gebruiker aangemaakt?
zet eventueel het "simple file sharing" vinkje uit via extra - maptopties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan