Te smal beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Labradorreke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Berichten
102
Ik heb afgelopen weekend via mijn pc een film opgenomen die ze op tv speelden.
Deze is opgeslagen als mpg bestand.
Ik heb eerst met DivX naar DVD Converter de mpg omgezet. Nadien heb ik 'm met Nero op DVD gebrand
en de film speelt prima af in mijn dvdspeler.
Heb echter 1 probleempje:
het beeld is te smal. Ik heb twee zwarte boorden aan de zijkanten. Dit is zowel bij het afspelen op de gewone tv, als bij het bekijken via windows media player 10.

Nu is mijn vraag... hoe dit te voorkomen???
Hoe kan ik normaal beeld krijgen?
Hieronder staat een beetje uitleg over DivXToDVD
en daar staat ondermeer in dat de beeldverhouding in te stellen is. Ik had het op automatisch gezet.
Je kan kiezen uit: 4:3 of 16:9
Hoe stel ik dan best in en is het probleem dan opgelost???
Alvast bedankt!


DivXToDVD weet raad met een groot aantal bestandsformaten, waaronder DivX, MPEG, MOV, Xvid en Windows Media Video. De opties zijn beperkt: alleen de beeldverhouding is in te stellen.
 
Zet de beeld instelling eens op 4:3. Ik had dit toevallig ook van de week, met een DivX naar dvd omzetten. Ik gebruik daarvoor Nero vision. Toen ik de beeld instelling op 4:3 zette inplaats van automatisch, waren de zijkanten wel volledig.:)
 
Heb het net geprobeerd maar helaas zelfde resultaat.
voor alle zekerheid ook nog eens de andere instelling genomen maar ook dat geeft een smal beeld.

Waarschijnlijk toch niet zo goed om een mpg om te zetten dus. Moet ik misschien best even uitkijken naar een ander alternatief....

Suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan