Fout bij opstarten van Win xp home.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Het volgende is er aan de hand.
Op deze pc draaide altijd Win xp Home op schijf C en Win XP pro op schijf D ( echt twee verschillende schijven ) dual boot. Door vele problemen met de Pc heb ik windows XP home opnieuw moeten installeren ( D schijf even voor de zekerheid af gekoppeld want hier staat alle data die bewaard moet blijven op een derde partitie )en dat ging ook goed tot dat ik de tweede HD weer aansloot en opnieuw ging opstarten Het opstarten gaat door tot plotseling in beeld komt : ChkDsk gaat de schijf F kontroleren,
laat ik hem helemaal door lopen en dan start vervolgens de Win.XP Home op en is er verder ook niets aan de hand en kan ik de tweede schijf en de extra partitie gewoon benaderen.
Maar wanneer de Pc wordt uitgeschakeld en op een later tijdstip weer wordt aan gezet dan komt het hele verhaal op nieuw, dus weer CHKDSK op F:.
Hoe schakel ik dit uit.
In mijn boot.ini zie ik niets staan over de tweede schijf.
Zie maar :
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home

Bij voorbaat dank voor het meedenken
Vrgr B.Kat
 
Door het opnieuw installeren van de C-schijf gaat het mis, als de D niet meer vast zit.
Tijdens de controle op een dual-boot ziet xp home geen andere versie windows meer, en zal de dual boot niet meer functioneren.

Echter na het installeren en weer aansluiten van de D-schijf zijn er ineens wel 2 besturings systemen aanwezig.
Dan kom je in de knoop met opstarten.

Oplossing: beide schjven aangesloten laten en nogmaals de C-schijf formatteren en xp home herinstalleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan