Out Of Sync

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Hoi.

Is er iemand die mij in Peppie & Kokkie-taal nu eens kan uitleggen hoe ik het geluid van .avi's gelijk kan krijgen met het beeld? Ik word hier echt knetter van, het komt zo vaak voor. Zie bijvoorbeeld deze melding. Ik kom er niet uit :( .

Virualdub.jpg


Bedankt.
 
zijn dit avi's die je zelf maakt?...
zo ja, zorg dan dat je het geluid een vaste bit-rate geeft (bv 128kbps) en niet op vbr (variable bit-rate) laat staan.
bij vbr moet je player de hele tijd de bit-rate liggen aanpassen, wat kan resulteren in een uit de sync lopen van je geluid t.o. het beeld. bij cbr (constant bit-rate) loopt je geluid op een constante bit-rate, dus blijft deze ook een constante snelheid behouden... en dus minder kans heeft om uit sync te lopen.
wanneer je avi's download, en die hebben het geluid op vbr staan, kan je dit nog altijd omzetten naar een constante bit-rate door een bepaalde bitrate te selecteren (bv 128kbps). hoe hoger de kbps, hoe beter de geluids-kwaliteit... maar hoe groter je avi word. lager dan 128kbps is niet aan te raden als je nog fatsoenlijk geluid bij je film wil...
bij een actie-film is 128kbps ruim voldoende, maar bij een concert (bv klassieke muziek) kies je best voor 256kbps of zelfs 320kbps (echte cd-kwaliteit).

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan