• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kleuren in cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsarevitsj

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Berichten
71
Hallo,

Weet iemand of het via een truuk o.i.d. mogelijk is meerdere kleuren in één cel te krijgen, diagonaal, horizontaal, maakt niet uit.

Mvd
 
Dat kan niet.
Maar vermoedelijk kan je zelf je probleem oplossen door meerdere cellen in gebruik te nemen... desnoods de kolombreedte zo klein instellen dat het aanvaardbaar wordt.

Alternatief is om tekstvlakken over je cellen te plaatsen. Maar ik vind dat je het dan nodeloos moeilijk maakt... en zelfs niet eens zo betrouwbaar, vermits tekstvakken wel 's zouden kunnen verschuiven.

Luc
 
Het nut ontgaat mij volledig. Excel is een reken- en geen tekenprogrogramma.
Zoals Luc al heeft gememoreerd het kan niet.

Alleen via de werkbalk "Tekenen" kun je met lijnen kleuren combineren. Als de lijn breed genoeg is zou je hiermede in de richting kunnen komen van wat je bedoelt.

Realiseer je echter één ding: cijfers/letters kan Excel goed onthouden, alles wat met "cosmetica" van doen heeft geeft vroeg of laat problemen. En in de eerste plaats met de grootte van je bestand.
 
Misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar probeer dit eens;

Selecteer een cel, rechtermuisknop.
Kies Celeigenschappen, tabje Patronen.
Kies bij Opvulkleur de ene kleur.
Klik vervolgens op het keuze venster van Patroon.
Er komt een pop-up scherm waar je weer een kleur kunt kiezen. Kies je tweede kleur. De Pop-up sluit zonder iets te doen. Klik weer op Patroon en kies nu een partoon dat je wilt gebruiken. bv verticale streep.

N.b. als iemand weet waar excel deze partonen opgeslagen heeft hou ik me aanbevolen voor tips, ik zou er graag een paar aan toevoegen of muteren.

screenhunter165sd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Okay, okay,

Ik weet genoeg, het kan dus niet.

Bedankt voor de reacties.

Mvg:D
 
Hoi Tsarevitsj,

Het kan wel d.m.v. tekenen "over de cel heen".

Je kiest voor een vakje tekenen en als je tijdens het tekenen de alttoets gebruikt dan lijnt die hem uit op het vakje.

Vervolgens halveer je bijvoorbeeld het vakje en kopieer en plak je het ernaast.

Zie bijlage.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

Nieko
 
nu met bijlage :confused:
 

Bijlagen

  • voorbeeldtekenen.zip
    2,3 KB · Weergaven: 69
Hoi Nieko,

Heel erg bedankt voor je bijdrage.

Dit is helaas niet wat ik zocht. Ik hoopte met voorwaardelijk opmaak of VBA, iets dergelijks voor elkaar te krijgen.
Ik moet in een rooster mensen aan elkaar koppelen, 1 persoon aan 2 of 3 andere koppelen, en zat aan meerdere kleurtjes in 1 cel te denken.

Jouw manier werkt bij mij niet, de personen in het rooster verwisselen nogal eens van plaats en diegene die de invoer doet heeft alleen toegang tot het roostergedeelte en niet in de namenlijsten, dat gaat via Userforms.

Anyway, bedankt.
 
Wat je zou kunnen doen is tekst in de cel te plaatsen en die dan letter voor letter een andere kleur geven. Bijv je typt in de cel abcd. Je selecteert alleen de a en gaat naar format cell om de font kleur te wijzigen. Doe dat dan daarna met letter b en de overige letters.

Als je nu ipv abcd blokjes in een cel plaatst dan kun je dus de impressie wekken dat de cel meerdere kleuren heeft. Als je het webdings font kiest is de letter g een zwart blokje. Met bovenstaande truc kun je de individuele letters dus een andere kleur geven.

Hoop dat dit helpt,

Gerrit-Jan Linker
Linker IT Software
www.oraxcel.com
Auteur van
-SQL*XL: direkt database toegang vanuit Excel
-litLIB: meer dan 100 extra functies voor Excel
 
Hoi Gerrit-Jan,

Gouden tip. Hoe ik het één en ander ik elkaar knal via een Userform, vogel ik nog wel uit.

Heel erg bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan