DVD-rebuilder, hoe lang duurt dat wel niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

BESTWELL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
84
Hallo,
Ik heb een film/DVD gedownload van 5,40 GB, dus te groot om te branden op een standaard schijfje...

Tot op heden gebruikte ik daarvoor het programma DVD2ONE,om de boel passend te krijgen, maar bij deze film krijg ik wat haperingetjes en "blokjes" in de film, vooral op het eind.

Nu heb ik hele goede verhalen gehoord over DVD-rebuilder van Bavaria, dus deze heb ik nu gedownload.
In de handleiding staat dat het ongeveer 6-9 uur in beslag neemt.
Nu heb ik vanmorgen om 8:00 het programma gestart en nu (ruim 10 en een half uur later) is ie nog steeds bezig..... Je kan niet goed zien hoe lang het nog gaat duren (er staat bijv. wel zoiets van "remaining tijd 1:17:36", maar als die tijd voorbij is begint ie denk ik weer met een ander bestand waardoor ie weer op 0% begint.

Het ligt waarschijnlijk aan mijn oude PC, een Pentium 3-800 Mhz / 512 Mb (niet lachen, een jaar of 5 terug was dit nog een heel leuk speelgoedje!!!). Heeft iemand een idee hoelang het gaat duren met deze PC ???

Alvast bedankt
 
Gebruik DVD Shrink :)
Hiermee kan het ook, dit gaat ook een stuk sneller.
 
Met DVD2ONE duurt het bij mij normaal nog geen half uur....

Maar DVD-rebuilder schijnt de beste resultaten te geven (CCE 6 pass of zoiets) qua beeldkwaliteit.....
Op zich maakt het mij niet zoveel uit of het wat langer duurt, als ik daardoor een perfecte copie krijg. Er is niets zo storend dan dat je helemaal in de film zit en op het eind begint ie te haperen...

Maar het moet natuurlijk geen 24 uur duren dat ie bezig is voor 1 film ! (ik noem maar wat)
 
Als ik een dvd comprimeer met rebuilder, doet mijn pc daar ongeveer een uur per pass over (p4 2,8GHz HT, 2GB RAM), maar het resultaat mag er zijn.
Je kan het ook met shrink doen of een ander prog die dat in 20 minuten kan, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit.
Een dvd comprimeren met 9 passes heeft geen zin, vaak wordt het beeld dan te scherp en daardoor minder mooi. 6 passes is al perfect.

Als je per sé shrink wil gebruiken, kies dan voor deep analyse (staat ergens onder een tab in shrink). Nu duurt het hele process ongeveer een uurtje.
 
Gisteravond (toen was ie al 16 uur bezig met het verkleinen en was ie nog steeds niet klaar) heb ik mijn Grabit erbij aangezet voor ik ging slapen ....
Vervolgens liep de PC vast.....
Blijkbaar is het programma DVD-rebuilder te zwaar voor mijn PC-tje. Ik moet nodig gaan sparen voor een nieuw pc-tje.

Ik zal de film nog een keer met DVDshrink-deep analyse proberen te verkleinen, maar wat mij betreft is dit het einde van mijn vraag.

Bedankt voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan