PC's herkennen elkaar niet !!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
324
Na alles al zo'n beetje geprobeerd te hebben wend ik me maar tot de hulp van anderen.
Ik kan net doen wat ik wil maar de pc's die in het netwerk opgenomen zijn zien elkaar niet!
Vanaf elke pc lukt het internetten wel.
Het netwerk dat ik aangemaakt heb word ook wel herkend door de pc's, maar zo gauw ik op het netwerk klik gebeurd er niets meer totdat ik de volgende foutmelding krijg.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij de services of je nog iets moet starten.
Er zijn er een paar die op het netwerk betrekking hebben.

Staan alle gedeelde mappen ook echt gedeeld?

Rechtsklik hiervoor op de mappen.
Als je een firewall hebt van buitenaf zorg dan dat de Windows firewall uitgeschakeld is.
 
Je moet inderdaad even het ipadres van de ene PC toegang geven om op de andere te mogen kijken en andersom.
 
Bedankt voor de berichten maar ik heb hier eerst nog wat vragen over.

Elisa:
Kijk eens bij de services of je nog iets moet starten.
Er zijn er een paar die op het netwerk betrekking hebben. -- Wat bedoel je hier mee?--

Staan alle gedeelde mappen ook echt gedeeld? -- ja volgens mij wel of ik moet iets gedaan hebben wat niet kan. Ik heb nl. C: & D: de hoofdmappen gedeeld staan. Te zien aan het handje er onder.

Ik heb NIS 2006 als standaars Firewall.

A.J.:
Je moet inderdaad even het ipadres van de ene PC toegang geven om op de andere te mogen kijken en andersom.

Hier begrijp ik nog minder van.
 
Iedere PC maakt z'n eigen IP adres aan.
Start-->uitvoeren-->cmd-->OK--ipconfig-->enter
Wist niet dat jij NIS gebruikte als Firewall.
In Zone Alarm is het zo dat wanneer je een netwerkje opzet, de IPadressen van de PC's in elkaars Firewall zet, zodat ze niet door de firewall worden tegen gehouden wanneer ze contact met elkaar willen maken.
Ik ken NIS niet genoeg om te beoordelen of dat bij die frewall ook zo werkt, sorry.
 
Ik heb het ook al geprobeerd met een totale uitschakeling van Norton Internet Security maar dat mag ook niet baten.
Het vreemde is dat het "Netwerk" wel herkend word maar dat ik dan die NIET gemachtigd waarschuwing krijg.
 
Services:

Start/uitvoeren/typ services.msc
Loop ze even door. Er zijn een paar services die specifiek voor een netwerk gelden b.v. een van de eerste is gateway.

Ik ken NIS niet genoeg om te beoordelen of dat bij die frewall ook zo werkt, sorry. Ik werk met beide. Nis geeft nooit problemen met een netwerk. Windows Firewall wel. Die mag absoluut niet aanstaan.

Staan alle gedeelde mappen ook echt gedeeld?

Voor jou is het belangrijk dat de gedeelde documenten ook echt gedeeld wordt.
Rechtsklik op die map dan zie je het wel.
 
Elisa ,
Heel erg bedankt voor je tijd het is opgelost NIS was het probleem wel.
Waarom de pc's elkaar niet zagen met een uitgeschakelde NIS weet ik nog steeds niet maar ik had "NETWORKING" binnen NIS over het hoofd gezien.
Ip's in gevoerd en.......... Jawel hoor.

Natuurlijk de anderen die me op weg geholpen hebben ook bedankt!! :thumb:
 
Een netwerk blijft altijd spannend!!
Het is eigenlijk heel vreemd dat NIS het netwerk niet heeft gesignaleerd.
Maar goed.........het loopt en daar draait het om! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan