Printscreen to jpg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetH1984

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
15
Hey!

Ik heb onlangs enkele printscreens genomen en in word opgeslagen, maar ik zou die nu op jpg formaat bv willen zetten. Let wel, ik heb ook programmas gevonden om ze meteen op te slaan als ik printscrn duw, maar dat heb ik niet nodig. Ze zijn al opgeslagen. Ik zou ze gewoon van uit words moete kunnen overbrengen naar jpg bestand en paint zorgt voor te slechte kleuren...:-s

Alleszinds al bedankt!
 
Wanneer je een printscreen maakt en die plakt naar Paint, krijg je toch de keuze om hem op te slaan als Bitmap of jpg?
Met welke extensie heb je ze dan in Word opgeslagen?
Als het een jpg is, is het een jpg,
toch? :
 
Ja maar de kleuren zijn in zwart wit(toch het gedeelte waar de cam op verschijnt)
Ik bedoel, er zijn veel te weinig kleuren en het geeft een 256 kleuren effect :-s echt niet mooi
 
Kleuren in zwart wit zeg je?
Hier kan ik even met de pet niet bij, sorry.

Misschien als je je vraag nog even duidelijk opnieuw stelt dat we er iets van begrijpen.

Welkom bij helpmij.nl trouwens:thumb:
 
Dankjewel :D

wel ja ik bedoelde niet zwartwit maar eerder 256 kleuren, ipv 16 of 32 bit kleuren zie je?
Het komt er gewoon op neer dat in words de printscrns mooie kleuren hebben zoals mijn scherm er ook echt uitziet maar zodra ik het in paint plak, verminderen de kleuren drastisch:-s en zijn er soms andere programmas dat jullie kennen buiten paint hiervoor?
thx :)
 
welkom bij helpmij.

Gratis daar open je de opgeslagen bestanden mee en dan opslaan als jpg.
 
dankjewel !
maar het zijn nog altijd slechtere kleuren :(
weet ook niet hoe het komt
 
Geplaatst door peetH1984
dankjewel !
maar het zijn nog altijd slechtere kleuren :(
weet ook niet hoe het komt
heb je de kwaliteit van de jpg niet laag staan? Of kan dat niet ingesteld worden bij irfan view (heb het programma namelijk nog nooit gebruikt). :).
 
Nee :-s de pic is al van slechtere kwaliteit als ik ze paste in dit programma, niet pas als ik ze opsla dus zelfs al slaag ik ze op met een hogere kwaliteit, ze blijft even crappy :-s
het ergste is dat ik een 3tal printscreens heb staan in .png formaat en die zijn in perfecte kleur, alleen lol :-$ weet niet meer hoe ik het heb gedaan
 
En die *.png open je met irfanview en sla je dan op als *.jpg dat gaat perfect.
 
jaaaa:D
Thx dudes het is gelukt !
Als ik iets kan trugdoen, zeg het maar :)
echt bedankt!
 
Geplaatst door peetH1984
jaaaa:D
Thx dudes het is gelukt !
Als ik iets kan trugdoen, zeg het maar :)
echt bedankt!
Euh, ik moet nog 1gb geheugen hebben... nieuw TFT scherm (17" of 19") en een setje boxen? :p ;)
 
Geplaatst door Rimsic
Euh, ik moet nog 1gb geheugen hebben... nieuw TFT scherm (17" of 19") en een setje boxen? :p ;)


:D :D Rimsic......foei:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan