Geen communicatie tussen telefoon en pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre en Marian

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
25
Beste hulp,

Ik krijg geen verbinding tussen mijn mobiel de Samsung e330 en mijn computer (met Windows XP).
Na installatie van de software Samsung PC Studio Pims (vanuit www.samsungmobile.nl) en de meegeleverde usb driver lukt het niet om met de datakabel verbinding te maken van mijn mobiel naar de pc.
Na insteken van de usb datakabel, start automatisch de Wizard Hardware Installatie op. Als dan na voltooien de PC aangeeft dat de hardware geïnstalleerd is via USB-Uart Txline, kan ik dit via Deze Computer nergens vinden.
WAT DOE IK VERKEERD ???
Welke stappen in welke volgorde moet ik nemen ?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Via Samsung Helpdesk lukt het niet.
Bedankt
Andre
 
zijn alle usb drivers wel geinstalleerd?
 

Bijlagen

  • usb.jpg
    usb.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 141
Beste Lokoloko,

Dat denk ik wel want ik heb nooit eerder problemen met mijn usb poorten. Ik kan ook probleemloos mijn fototoestel of MP3 speler op een van de vele usb poorten aansluiten.
Heb jij dan nog meer usb drivers voor mij ?

PS vanaf 14.00 uur ben ik thuis op mail@botter.speedlinq.nl te bereiken

Hoor graag van je.

Andre
 
Kijk eens of er bij jou uitroeptekens achter staan
 
Rechtsklikken op deze computer kies dan voor eigenschappen en apparaatbeheer, zie foto
 

Bijlagen

  • pp.jpg
    pp.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 110
Dan zijn je drivers voor je usb niet goed geinstalleerd en dan kan ik je verder helpen
 
Lokoloko,

De volgende usb drivers bevinden zich op mijn computer:
SIS 7001 PCI naar USB openhost-controller (3 maal)
SIS 7002 USB 2.0 Enhanced Host controller
USB 2.0 Root Hub
USB-apparaat voor massaopslag
USB-hoofdhub (3 maal)

Allen zonder uitroeptekens !
What's next ??
 
Helaas lokoloko,

Via Samsung kan ik alleen kiezen voor versie 1.0 maar hetzelfde resultaat=geen verbinding.

Toen heb ik onderstaande geprobeerd van die site jbgsm.nl. Ook dat werkte niet !

"Let op, dit is voor de Samsung X640. Omdat ik deze ook heb."

1. Als eerste, verwijder alle programma`s PIMS PC studio 2.0 of 3.0 die je gedownload heb van de Samsung site. Deze site alleen via een seriele poort en geen USB poort.
2. Plug je USB kabel erin.
3. Installeer via configuratie scherm -> apparaat beheer bij het gele vraagteken de usb poort. Hiervoor heb je de cd-rom nodig (zover ik weer).
4. Als je de usb kabel heb geinstalleerd, download dan PIMS studio 1.0 en installeer deze.
5. Ga naar de instellingen en klik om comp 1 t/m 5 (net op welke poort je de kabel heb geinstalleerd.)
6. Stop de kabel in je telefoon.
7. Er wordt verbinding gezocht met je telefoon en je kunt beginnen met foto`s uploaden en downloaden van je telefoon.

Paar andere reacties, de USB datakabel waarop staat dat ie voor de E700 is, is ook geschikt voor de Samsung X640

Wat zou ik nu nog kunnen doen ?
 
Heb je de mogelijkheid om alles te testen op een andere pc?
 
Op een andere pc wordt moeilijk (op mijn werk bij automatisering hebben ze ook niet veel tijd)

Ik ga morgen wel langs de T-Mobile Shop in Rotterdam. Wellicht dat ik daar een verbinding met een pc kan maken.
Ik laat het nog weten.

Andre
 
lokoloko,

Pas volgende week kan ik het op een andere pc proberen ?
Kan ik dan nog reageren ?

Andre
 
Hoi Lokoloko,

Sorry dat het even duurde maar vorige week pas kon ik mijn werk het eea testen op een andere PC. Ook daar ging het niet goed. De kabel werd wel herkend (zou dan dus goed moeten zijn) Maar de driver Oti Usb to Serial was voor windows 2000 of ouder. Op advies van collega nieuwe driver via Google gezocht en geinstalleerd. Ik kwam weer een stapje verder bij de Sofware van Samsung maar kreeg geen verbinding met mijn telefoon (melding eea off-line)
Ik denk dat het toestel welke 2de hands in gekocht niet goed werkt.
Ik laat het er maar bij zitten !!

Bedankt voor je moeite en tot een volgende keer:)
 
Oke bedankt voor je reactie en veel succes ermee verder...

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan