muziek afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Sinds 3 maanden heb ik een nieuwe computer. Oude boxjes heb ik gehouden, want ze zijn nog prima. Iedere keer als ik een MP3 wil beluisteren hoor ik bij het opstarten eerst een knal, en dan de muziek, zonder verdere problemen en in prima kwaliteit. Als ik nummers selecteer die ik wil beluisteren, of een afspeellijstje maak, dan hoor ik toch bij ieder nieuw nummer een enorme tik.

Ik was daar al een beetje aan gewend, en maakte me er niet zo druk over. Nu brandde ik gisteren een audio CD voor iemand anders, en bij het afspelen (om even te testen) hoorde ik tot mijn verbazing, bij alle 6 de nummers eerst een knal en toen het nummer. Het heeft dus niks te maken met het opstarten van een afspeelprogramma.

Omdat ik nu bang was, dat de CD niet goed was, heb ik die CD op mijn oude computer afgespeeld, en daar hoor ik GEEN knal bij ieder nieuw nummer. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Wat doet mijn nieuwe computer nu "fout" wat mijn oude computer wel goed doet? Kan het iets met afschermen te maken hebben? Statische elektriciteit of iets dergelijks? Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken!
 
weet je zeker dat het niet aan je boxen ligt.
je heb nog een comp zei je.
als je die boxen nou eens verwisselt dan kan je horen of het aan je boxen ligt of aan je comp.
gewoon de boxen omwisselen.
 
Ik heb dit ook gehad.

Bij mij bleek het te liggen aan hoe ik mijn MP3's maakte. Ik doe dat met CoolEditPro (werelds programma trouwens!) en die kan, net als de meeste editors, extra informatie mee opslaan, die specifiek is voor dat programma, een soort header dus, die goed van pas komt bij veelvuldige bewerkingen.
Maar in de uiteindelijke versie die je gaat afspelen wil je die extra info niet, want die info aan het begin van de file beroorzaakt dus de knal.
 

Bijlagen

  • image2.jpg
    image2.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 42
mr x. en Bertus, dat waren dus 2 heel goede tips!!

Speakers verwisseld, en speakers van oude comp gaven ook een tik op de nieuwe comp, en de speakers van de nieuwe comp gaven geen tik op de oude comp. Conclusie, er was niks aan de hand met de speakers maar iets met de (nieuwe) computer.

Ik heb geen soundcard, maar een moederbord met sound geintegreerd. Naar de MSI K8MM-V site gegaan, en de eerste driver update die ik zag, was een sound update. Datum, net iets nieuwer dan de datum van aankoop van mijn computer. Drivers geiinstalleerd en het probleem is volledig verdwenen. Ik moet zeggen dat het een verademing is, om nu eens muziek te beluisteren zonder al die knallen aan het begin van een mp3-tje.........:)

Ontzaglijk vreemd, dat een iets verouderde driver, dit rare probleem kan veroorzaken. Computers zijn toch wel mysterieuze dingen.

Bij de update zat ook nog een afspelertje: Vinyl Deck. Ziet er best leuk uit, met aardige mogelijkheden. Als iemand mij nu nog kan vertellen hoe ik in vredesnaam daar een file kan openen, dan kan mijn dag helemaal niet meer stuk. Plaatje bijgevoegd. Misschien herkent iemand het progje?

HEEL hartelijk dank voor jullie hulp! Ik ben er erg blij mee!
 
er gaat iets mis met het plaatje, hier is ie...
 

Bijlagen

  • vinyl-deck.jpg
    vinyl-deck.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan