Van camcorder naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Video Capture
Hoe krijg je de homevideo op je computer? Stel hier je vraag.

Hoe krijg ik de homevideo op mijn computer? Ik stel hier mijn vraag :cool:.

Nee; zonder dollen.
Een kennis van mijn vader heeft in Brazilië filmpjes gemaakt met de camcorder. Nu wilde hij deze op DVD zetten, en leuk als mn vader dat vertelt, dat zou ik wel even doen.. Mja..

Anyway; ik heb dat ding dus hier .. Zit een USB kabel bij ( waar is de firewire heen :confused::rolleyes: ), de camera zelf dus en 3 bandjes.

Hoe gaat ik dit op DVD krijgen?

Ik heb met Windows Movie Maker even zitten kijken maar daar krijg ik het alleen voor elkaar om nieuwe video's op te nemen als de camcorder is aangesloten. Enig, maar niet de bedoeling.
 
Dâ ga nie lukke zo!
[tenminste met wat je beschrijft dat je hebt]

Je hebt geen firewire? Heb je wel "video in" op je videokaart? [dan kan het alsnog, duurt alleen wat langer] , gewoon video afspelen op de camera en je PC in "record" modus
Er zijn verschillende programma's waarmee je via video-in prachtige dvd's kunt maken.....
 
Heb ik die ? Uuhm.. Ik heb een nVidea 6600GT.. Ik geloof het wel (zit er nu niet achter, zou moeten checken).

Maar dan moet ik nog wel de juiste kabels hebben. USB werkt niet? (ík wel wel firewire, die camera niet!)

En die programma's, zijn die gratis ;)?
 
Gratis... bij die kleine club [mini] en die nieuwe ster [nova] en dan .org , wel...... natuurlijk.....

Maar Cyberlink heeft ook "trial versies" ... en bij die club van dat muilezeltje vind je soms ook leuke "alternatieven"....

Hoe gek kan ik het maken?:eek:
 
:( De procedures die het boekje beschrijft gaan allemaal met een Sony Vaio en met een I-link kabel.
Welke in beiden niet heb..

Het moet toch gewoon kunnen met een normale USB kabel???
 
Ok, ik gebruik nu 'good old windows movie maker' om de video binnen te halen.
Maar, daar krijg ik de resolutie niet hoger dan 640*480? Lijkt me een beetje klein voor een DVD.

Dus ik wilde deze functie gebruiken:
Digitaal-apparaatindeling (DV-AVI)

Hiermee slaat u de video op als een DV-AVI-bestand met de bestandsextensie .avi. Deze opnameoptie is alleen beschikbaar als u opnamen van een DV-apparaat maakt, zoals een DV-camera of een DV-videorecorder. Deze video-instelling is bestemd voor situaties waarin u de opgenomen video wilt bewerken op de computer en vervolgens op een band in een DV-camera of videorecorder wilt opslaan met de wizard Film opslaan. Wanneer u deze instelling kiest, behoudt u de kwaliteit van de oorspronkelijke video. Hierdoor houden de films die u opneemt, de oorspronkelijke videokwaliteit wanneer u deze opnieuw op DV-band opneemt.

De videobestanden die u met deze instelling opneemt, kunnen redelijk groot worden. Elke minuut met videobeelden die u met deze instelling opslaat, kan 178 MB schijfruimte innemen. Daarom moet u controleren of er genoeg vrije schijfruimte beschikbaar is op de vaste schijf voor de videobeelden die u wilt opnemen.
maar die kan ik niet selecteren :(:(:(.

Ik mag morgen eventueel een Firewirekabeltje halen; maar wat dan?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan