Slideshow

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Berichten
152
Weet iemand een Freeware programma,waarmee ik een foto-slideshow met achtergrondmuziek kan maken
zodat deze zowel op de PC als op de dvd-player bekeken kan gaan worden
bijvoorbaat dank
 
Laat ik nu toevallig de afgelopen weken dezelfde behoefte hebben gehad en na 6 verschillende progjes te hebben geprobeerd tot de ontdekking zijn gekomen dat het met Microsoft software zelf kan.............

Ik had een Powerpoint presentatie (bestaande uit 122 foto's -> Dia's) die ik graag op DVD wilde hebben zodat die op een TV afgespeeld kon gaan worden (middels een standalone DVD speler).

Ik heb mij gek gesurfd op het w-w-w en verschillende try-outs van progjes gedownload en uitgeprobeerd. Het resultaat was lang niet altijd optimaal.

Toen kwam ik heel per ongeluk terecht op de hdd van mijn eigen computer ( ;) ) waar ik Moviemaker vond. (Had ik nog nooit gebruikt)

Ik had er nog nooit mee gewerkt, maar na een 5 minuten lezen / kijken naar de opties van Moviemaker had ik 'm door.

Wat heb ik vervolgens gedaan:

ik ben naar mijn PPT bestand gegaan (in Powerpoint), heb dit geopend en vervolgens alle dia's geselecteerd. Vervolgens heb ik gekozen voor "opslaan als" (.JPG) waarop Powerpoint mij vroeg of ik alle dia's wilde opslaan / exporteren als .jpg. Die vraag beantwoordde ik bevestigend en vervolgens werden alle 122 dia's als aparte foto opgeslagen.

Daarna Moviemaker geopend en alle foto's geimporteerd. Kinderlijk eenvoudig, 1 muisklik en daar waren ze.
Hierna de foto's allemaal geselecteerd (1 aanklikken, Shift indrukken en de laatste selecteren) en naar het benedenvenster van Moviemaker gesleept.
Meer hoef je niet te doen, behalve dan tot slot te kiezen voor het maken van de film. Accepteer de standaardsuggestie van de Wizzard en er wordt een prima filmpje van gemaakt.

Hierna heb ik met Nero vision er de bekende BUPjes en VOBjes van gemaakt en op DVD gebrand. Het resultaat was een prima DVD film!!!!!!! (Althans een slideshow van foto's in een doorlopende presentatie zoals een .PPS)

Ik werd toen overmoedig door de simpelheid waarmee dit allemaal kon en heb toen ook maar 2 .WAVjes aan de presentatie toegevoegd. (Wederom in Moviemaker) Kinderlijk eenvoudig!!!!!!!!!! Importeer de WAVjes en sleep ze vervolgens naar de onderste muziekbalk.

Samengevat : na vele uren zoeken naar een progje dat van mijn Powerpointpresantatie een standalone DVD filmpje kon maken, bleek uiteindelijk Windows zelf de oplossing. Kosten : 0,0. Moeite....... nauwelijks.

Als dit ook voor jou DE oplossing is en je zou er niet uitkomen, "gil" dan maar even.
 
Laatst bewerkt:
Pasja

Daar had ik nu zelf niet aan gedacht maar het is inderdaad zo, ik weet dit van horen zeggen en niet van ondervinding. Fijn dat ge me daar doet aan denken.
 
En toch lopen een hoop medewerkers van dit onvolprezen Forum dit al lange tijd te roepen hoor.
Dan heb ik het over de gemak van Moviemaker.
 
Ik tot eergisteren ook niet. ALs ik tijd en zin heb dan zal ik op de Helpmij eens rondsnuffelen of er een handleiding te vinden is en zo niet, dan schrijf ik er mogelijk een.

Ik weet namelijk wel "uit het hoofd" dat regelmatig de vraag voorbij is gekomen hoe een ppt bestand naar DVD te krijgen zodat dat als filmpje gespeeld kan worden.

Idd. worden dan linkjes geplaatst naar allerlei fraaie (betaalde) software.
Mogelijk weten velen niet dat Moviemaker deze truuk gewoon met fotootjes kan uithalen zonder dat je daarvoor externe software nodig hebt.
Sterker nog, je hebt heel Powerpoint niet nodig:
pak 10 of 100 willekeurige foto's, trek ze in Moviemaker, sleep ze naar "beneden" en klaar is je filmpje.
Bij de opties in Moviemaker geef je aan hoeveel seconden de foto's moeten blijven staan en klaar is (Pasja) Kees.
 
Geplaatst door gast0225
Laat ik nu toevallig de afgelopen weken dezelfde behoefte hebben gehad en na 6 verschillende progjes te hebben geprobeerd tot de ontdekking zijn gekomen dat het met Microsoft software zelf kan.............

Ik had een Powerpoint presentatie (bestaande uit 122 foto's -> Dia's) die ik graag op DVD wilde hebben zodat die op een TV afgespeeld kon gaan worden (middels een standalone DVD speler).

Ik heb mij gek gesurfd op het w-w-w en verschillende try-outs van progjes gedownload en uitgeprobeerd. Het resultaat was lang niet altijd optimaal.

Toen kwam ik heel per ongeluk terecht op de hdd van mijn eigen computer ( ;) ) waar ik Moviemaker vond. (Had ik nog nooit gebruikt)

Ik had er nog nooit mee gewerkt, maar na een 5 minuten lezen / kijken naar de opties van Moviemaker had ik 'm door.

Wat heb ik vervolgens gedaan:

ik ben naar mijn PPT bestand gegaan (in Powerpoint), heb dit geopend en vervolgens alle dia's geselecteerd. Vervolgens heb ik gekozen voor "opslaan als" (.JPG) waarop Powerpoint mij vroeg of ik alle dia's wilde opslaan / exporteren als .jpg. Die vraag beantwoordde ik bevestigend en vervolgens werden alle 122 dia's als aparte foto opgeslagen.

Daarna Moviemaker geopend en alle foto's geimporteerd. Kinderlijk eenvoudig, 1 muisklik en daar waren ze.
Hierna de foto's allemaal geselecteerd (1 aanklikken, Shift indrukken en de laatste selecteren) en naar het benedenvenster van Moviemaker gesleept.
Meer hoef je niet te doen, behalve dan tot slot te kiezen voor het maken van de film. Accepteer de standaardsuggestie van de Wizzard en er wordt een prima filmpje van gemaakt.

Hierna heb ik met Nero vision er de bekende BUPjes en VOBjes van gemaakt en op DVD gebrand. Het resultaat was een prima DVD film!!!!!!! (Althans een slideshow van foto's in een doorlopende presentatie zoals een .PPS)

Ik werd toen overmoedig door de simpelheid waarmee dit allemaal kon en heb toen ook maar 2 .WAVjes aan de presentatie toegevoegd. (Wederom in Moviemaker) Kinderlijk eenvoudig!!!!!!!!!! Importeer de WAVjes en sleep ze vervolgens naar de onderste muziekbalk.

Samengevat : na vele uren zoeken naar een progje dat van mijn Powerpointpresantatie een standalone DVD filmpje kon maken, bleek uiteindelijk Windows zelf de oplossing. Kosten : 0,0. Moeite....... nauwelijks.

Als dit ook voor jou DE oplossing is en je zou er niet uitkomen, "gil" dan maar even.
We gaan gelijk even vogelen als we er uit zijn hoor je het wel even
we hadden inmiddels wel DVDXplay en dat werkt perfekt,kun je zelf mp`3 mee geven als muziek,en deze worden helemaal aangepast aan de lengte van de slideshow,dus als de muziek eindigt eindigt ook de slideshow perfekt,er is alleen 1 nadeel je kunt het alleen maar afspelen in een dvd-payer en niet o pde PC
je hoort van ons
alvast bedankt
 
AJ,

ik had mijn bericht al getypt voordat jij reageerde, maar ik heb echt gezocht op de Helpmij naar "sleutels" als ppt naar DVD en soortgelijke zoekstrings.

Ik ben (uiteraard onder voorbehoud) toen niets tegengekomen dat direct naar Moviemaker verwees.

Sterker nog: ook mijn zoekopdracht binnen Google -en ik heb er meerdere gebruikt- verwees niet naar Moviemaker.

Ik zocht dus met zoekopdrachten als:

ppt to DVD
powerpoint naar dvd
presentatie naar DVD
presentatie to DVD

en ga zo maar door.............

Telkens weer kwam ik bij mooie software uit die dat voor mij zou gaan doen, behalve bij Moviemaker.

Logisch gezien is dat ook juist, want Moviemaker hoeft helemaal geen ppt te hebben om er een filmpie van te maken. Slechts .jpg'tjes zijn voldoende.
 
Doco,

zelfs de tijdsynchronisatie v.w.b. de muziek en de laatste dia is heeeeeeeeeeel simpel binnen Moviemaker.

Ik hield uiteindelijk een seconde of 8 over v.w.b. de muziek. M.a.w. de muziek liep theoretisch 8 seconden langer door dan de presentatie duurde. Praktisch brak de muziek dus af bij het einde van de laatste dia en dat was niet fraai.

Da's op te lossen door in het onderste scherm van Moviemaker een vakje te selecteren en daarna naar rechts te trekken : daarmee maak je de tijd dat de dia blijft staan langer. Als je dit zo doet, dan klinkt de laatste muziekklank als je fotopresentatie ook eindigt.
 
Ik begrijp het, maar ik refereerde meer naar dat er al een hoop mensen op helpmij aan het zoeken waren naar een gratis en makkelijk programma waarmee je slideshows en filmpjes mee kon maken.
Maar het geeft niet, ben alleen blij dat er weer een aantal mensen mee aan de slag gaan.
Wanneer jij er nog even een mooie duidelijke handleiding bij maakt, staan we als helpmij.nl zo langzamerhand aan de top van de goeie Fora.
 
Nog even nagedacht / gelezen, waar ik het mogelijk "mis" gelezen kon hebben (en dus mogelijk ook anderen).

Daar zit 'm de clou...........

mensen (zoals ik) die plotseling de "behoefte" hebben om een Powerpoint presentatie op DVD te krijgen (als VOB/IFO en BUP bestanden) gaan mogelijk zoeken naar zoekstrings zoals ik die hiervoor beschreef:

ppt naar DVD

etc. etc.

DAAR zit 'm dus het "misverstand" in. Er wordt in de gevonden "hits" dan verwezen naar progjes die ppt bestanden om kunnen zetten. Maar zoals we al vaststelden heeft Moviemaker helemaal geen ppt nodig om er een film van te maken, het "doet 't" al met slechts een tig-aantal foto's. DAAR zoekt denk ik niemand op en dus vind je het antwoord (Moviemaker) dan ook niet.
 
Windows Moviemaker 2 is inderdaad een prachtig programma om dia's/films mee te maken. Ik doe dit al geruime tijd. Maar de mogelijkheid om bv letters te laten vallen, of foto's om hun eigen as te laten draaien, ontbreekt. En DAT "kan" dus juist leuk zijn. Voor de rest doet ie alles prima...
 
Dingeman,

een kinderhand (de mijne dus) is gauw gevuld, ik was namelijk na weken van zoeken en progjes uitproberen al dolgelukkig dat het maken van een DVD film ZO simpel kon zijn. Een volgende stap wordt idd. het maken van fraaie overgangen.

Heb je nog suggesties over fatsoenlijke software die dat kan (als het even kan, share of freeware), dan houd ik mij aanbevolen.

Alle progjes die ik tot nu toe probeerde, kampten alle met het probleem dat tekstvelden die ik onder een dia plaatste, de ene keer bijna goed in beeld kwamen, de andere keer weer half, de keer daarop werd de tekst minder goed leesbaar en een daarop volgende keer stonden de tekstblokken licht te trillen. Zo had ik met al die progjes "oorlog", wat ik ook aan instellingen / resoluties / framerates etc. etc. instelde.
 
Helaas Pasja, meer goede suggesties heb ik ook niet. Zoals ik al zei, het programma werkt goed en er zitten best veel leuke dingen in.

Ook ik heb me indertijd suf gezocht, maar dan kom je al gauw ergens uit bij dure betaalde software.

Dus ook ik ben een tevreden Moviemaker gebruker, al blijven we zoeken...
 
Zo heb ik o.a.

Powervideomaker prof. v. 1.02
PPT2DVD 3 van Wondershare en
PPT2DVD van BurnWorld

geprobeerd, maar helaas met bovenstaande resultaten.
Een van die progjes presteerde het zelfs om mijn binnen Powerpoint gemaakte diaovergang (geluid van een camera) zodanig te vern**ken, dat het camerageluid niet meer synchroon liep met het tevoorschijn komen van een volgende dia.
Rampsoftware vond ik de tot nu toe geprobeerde progjes........... terwijl sommige van die progjes best nog wel een paar centen zouden gaan kosten als ik zou overgaan tot aanschaf.
 
Yep, en dit terwijl de oplossing eigenlijk op ieders pc zit zo'n beetje.
Er is wel een prachtig programma om alles mee te maken, Magix videoDeLuxe, maar kost 60€ dus hou k het in ieder geval bij Windows...
 
Oh, maar van 60 euro word ik nog niet eens "verdrietig". Ik meen mij te herinneren dat een van de door mij gedownloade progjes (trialversie) bij registratie zelfs 129 dollar moest gaan kosten. Dit progje was er overigens ook 1 die mij niet het gewenste eindresultaat opleverde.

En voor de meelezers die denken dat het wel de (foutief) ingestelde opties zullen zijn : nee, dat lag dus niet aan de in te stellen opties want zo heel veel viel er niet in te stellen. Ik heb soms bij progjes alle opties kruislings of parallel toegepast zodat ik zeker wist dat het niet aan de ingestelde opties lag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan