pc blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bacobat

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
7
Een heel verhaal zo op kerstavond, maar goed, wie weet of er iemand zich zit te vervelen en zich mijn probleem aantrekt.

vanavond terwijl de pc aan stond is deze vanzelf opnieuw gaan opstarten. Op een of andere manier krijgt hij windows xp niet meer opgestart. als het blauwe scherm tevoorschijn komt, start hij weer vanzelf op en dat blijft zo doorgaan.
Heb vantevoren helemaal geen problemen gehad met de pc, de hele dag er nog goed op kunnen werken.

Op een gegeven moment na het verschijnen van het windows xp logo in het zwarte scherm, krijg ik een melding in een blauw scherm die nog geen seconde in beeld blijft en start daarna opnieuw op.

In het volgende scherm kan ik kiezen voor opstarten in veilige modus. Kies ik hier niets, wordt een schijfcontrole gestart. Deze wordt voltooid (heeft het over "beschadigde koppelingen hersteld).
Ik krijg daarna het aanmeld scherm en een meldling van registerherstel dat er een herstel heeft plaatsgevonden
( "het systeem heeft 1 van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen d.m.v. een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt.")
Hij start weer opnieuw op en doet weer een schijfcontrole.

Kies ik wel voor opstarten in veilige modus, duur het een hele tijd voor er wat gebeurt, bij aanmeldscherm krijg ik dan de melding: "het systeem heeft 1 van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen d.m.v. een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt."
Ik probeer me aan te melden en hij loopt vast.

Dan probeer ik in het scherm waar ik kan kiezen voor veilige modus voor de optie om het systeem te herstellen naar het punt waarop alles nog naar behoren werkte, weer krijg ik de melding dat er een herstel in het register heeft plaastgevonden.
Ik klik op ok, probeer me aan te melden en hij start opnieuw op, tot deze weer bij een systeemscan komt.

Ik kom dus niet verder. Nu ben ik redelijk positief ingesteld maar hier begin ik hem toch wel een beetje te
knijpen.
Gelukkig heb ik mijn laptop nog om mijn probleem voor te kunnen leggen. Wie weet raad?
Het verloop van mijn Kerstavond heb je net kunnen lezen. Ik hoop dat die van jullie gezelliger is.
Groeten
 
Hoi, heb je recentelijk nieuwe hardware geplaatst? Of nieuwe software geinstaleerd?

Ik heb deze LINK voor je gevonden, hopenlijk kun je hier verder mee.

Groeten Oossie
 
Als het je lukt om na het opstarten het volgende te doorlopen, kun je later wel zien wat er op dat blauwe scherm komt te staan. Daar komen sommigen hier ook wel eens wat verder mee.

Deze Computer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Opstart en herstelinstellingen --> Instellingen --> Deze computer automatisch opnieuw opstarten --> uitvinken.
 
ik heb geen cd-rom, er zit een recoverydeel op de harde schijf, geen idee hoe ik hierbij kan komen.
overigens, bedankt voor de reacties.
ik heb wel een recoverydiskette maar dan krijg ik de keuze om opnieuw te instaleren of af te breken.
opnieuw instaleren betekent verlies voor al mijn gegevens en daar wil ik nog even niet aan denken.
groeten
 
Krijg nu soms ook de melding: 0x800703E6, door een probleem kan windows de licentie niet nauwkeurig controleren of zo iets.
Kom nog steeds niet verder.
groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan