MP(E)G streaming werkt niet in WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papiswa

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Berichten
25
Hoi

Ik heb een probleem met mijn WMP versie 10 en 9.

Als ik een mp(e)g link aan klik op het internet duurt het een hele tijd voordat hij begint af te spelen, en vervolgens hoor ik alleen maar geluid en zie ik alleen het laatste frame van het filmpje. Als ik vervolgens WMP afsluit en weer de link aan klik speelt het filmpje moeiteloos van begin tot eind. Het is dus een soort van streaming probleem met een mp(e)g want als hij al gedownload is is het geen probleem. Met wmv extensies heb ik ook totaal geen moeite en AVI's gaan ook moeiteloos, evenals ASF. Het is dus alleen maar mpg en mpeg en alleen als hij rechtstreeks vanuit IE6 geopend wordt.

Mijn systeem draait verder op windows XP SP2 met laatste updates.

Ik heb geprobeerd links te openen met MPLAYER2.exe en dat werkt prima, maar niet vanuit de IE.

Ook heb ik geprobeerd om terug te gaan naar WMP9 en toen die ook dit probleem vertoonde weer terug naar WMP10 maar zonder resultaat.

Ik heb me helemaal lam gezocht maar kan nergens iets over dit vage probleem vinden. Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen :(

ps
Sorry voor de dubbel-post het leek me echter dat deze vraag hier meer op zijn plaats was...
 
Thanks voor de reacties, inmiddels heb ik het zelf al opgelost. Volgens mij kwam het uiteindelijk door Sony Vegas 6 want nadat ik die had ge-uninstalled waren de problemen opgelost. Stom dat ik daar niet veel eerder aan gedacht had.

Thanks anyways :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan