stuk van .avi bestand afhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compmaniac

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Berichten
106
Hallo,

Ik wil van een avibestand van 702 mb, het laatste stukje afhalen zodat hij op een 700 mb cd past. Iemand een geschikt programma hiervoor?
Ik heb virtualdub geprobeerd maar die geeft een error als ik het bestand probeer te openen, dat hij de decompressor voor format DIV3 niet kon vinden.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

groetjes
 
ok die error heb ik opgelost bij virtualdub. Alleen hoe moet ik er een stukje afknippen, want volgens mij is die compression niet echt goed ingesteld want het bestand wordt zo echt 1000 gig groot.
 
Als je die avi van 702 mb op een cdrom wilt branden gaat dit wel degelijk lukken.
Met nero kan je gemakkelijk tot 35mb overburnen.

Anders kan je in vdub knippen in het menu video>select range het stuk gebied tussen frame...(start) en frame......(end) ingeven, alles daartussen wordt opnieuw weggeschreven.
Alles buiten die ingegeven frames worden zo weggeknipt.
 
Bij het openen van het video bestand geeft hij een fout in de VBR audio encoding. dus dan zet hij het om in standaard CBR waarden, hierdoor onstaat echter een best wel grote vertraging, weet iemand hoe ik het kan oplossen?
 
Dat kan, is wel omslachtiger.
Negeer die foutmelding, schrijf de audio weg als een wav bestand.
Kies daarna die laatste weggeschreven wav file als audiobron.
Knippen dan maar.
 
Ik heb het geprobeerd, maar t geluid loopt nog steeds niet goed. Ik zal hieronder de stappen beschrijven die ik doe, misschien zie jij een fout.
- foutmelding negeren, eindpunt instellen > file>save wav
- video>direct stream copy
- audio> wav audio (wav bestand kiezen)
- file>save as avi

zo loopt het geluid nog steeds niet goed :(

alvast bedankt

sorry is pas de eerste keer dat ik dit programma gebruik
 
Juiste volgorde:

Avi inlezen, foutmelding (VBR) negeren.
Eerst de audio wegschrijven als wav.
Dan bij geluid de net weggeschreven wav file gebruiken als audiobron.
Dan pas knippen en geheel wegschrijven.

P.s. vergeet niet met welke compressie je de uiteindelijke avi gaat wegschrijven!
 
ehm hoe bedoel je dat met die compressie?

edit: het lukt namelijk nog steeds niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan