Stotterende overgang audio-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurto004

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2001
Berichten
338
Goedemorgen allemaal,

Wanneer ik via media speler handmatig naar het volgende (of een andere) mp3 wil, heb ik last van een (storende) stotterende overgang.

Ik heb K-Lite Codecpack v2.52 met windows media speler 9 en windows 2000 pro als besturingssysteem.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Hier heb ik een voorbeeld geupload.


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Stotterende overgangen.

Begin met Beeld->Verbeteringen->"Crossfading en Automatische volumeafvlakking" uit te schakelen. Zelfde voor Grafische Equalizer. Wat voor visualisatie draait er mee: G-Force of een andere die veel beslag legt op je CPU? Schakel die uit tijdens het afspelen.

Daarna nog: Configuratiescherm->"Eigenschappen voor geluid en audioapparaten". Dan onder "Afspelen van geluid" naar "Geavanceerd" en daar naar tab "Prestaties". Zet de twee schuifregelaars iets naar links. Het is een kwestie van uitproberen op welk niveau je probleem wellicht is verholpen.

Als dit alles niet helpt moeten we verder zoeken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste Boeing,

Eerste optie kwam ik nergens tegen.

Met tweede optie heb ik bij "Geavanceerde eigenschappen voor geluid --> Prestaties" de schuifregelaar voor hardwareversnelling op "Geen"" gezet. Pas toen was ik van het "gestotter" af. Of ik daarbij visualisaties aan of uit had maakte niet uit.

Ik heb een relatief oude pc met nog athlon 1200 processor en een geforce-2 pro videokaart.
Het heeft dus blijkbaar met systeemprestaties te maken.

Hierbij wil ik je dan ook van harte bedanken voor je reactie met een goede tip. :thumb:

Overigens had ik de hoop dat ik van iemand nog reactie kreeg, bijna opgegeven :D

Naast alle helpmij'ers wens ik ook jou een prettige en spetterende jaarwisseling toe.


Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Wil je de vraag op opgelost zetten?

(Je gebruikt Windows Media Player? Boven in menubalk staat "Beeld" dat aangeklikt geeft klapmenu met o.a. "Verbeteringen". Dat geklikt geeft nieuw klapmenu met....) :cool:
 
Ik heb mediaspeler versie 9 voor windows 2000.

De optie "crossfading en automatische volume-afvlakking" heb ik niet onder Beeld --> Verbeteringen zitten.

Maar zo is het toch wel goedgekomen.

Ik zet de status op opgelost.

Nogmaals bedankt! :thumb:
 
kleine noot: Het afzetten van de hardwareversnelling kan wel andere problemen met zich meebrengen, dus als je ooit een probleem hebt met video, weet je waar je moet gaan zoeken he ;)

James :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan