DVD recorder brand DVD_ maar PC ziet hem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

E.Pelgrom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
211
Heb laatst een dvd recorder gekocht van het merk JVC en die kan alleen DVD- branden.
Nu hebben we laatst een aantal films van een camcorder naar een dvd-schijfje gekopieerd maar als ik deze dan in mijn dvd rom speler zet word het schijfje (de DVD-) niet herkend door mijn dvd rom station .
Toch zou ik willen dat ik deze films op de PC kan zetten.
Hebben jullie een idee om mijn probleem te verhelpen .
De dvd recorder speelt ze dus wel af .

DVD recorder : JVC DR-M100

In de pc hangen :

DVD rom speler samsung
DVD RW Plextor 708-A

Groet Eric
 
wellicht dat de Samsung DVD speler in de computer geen DVD- kan lezen. De Plextor kan dit echter wel. Misschien hier de gebrande DVD eens in proberen te doen?
 
Helaas

Helaas hebben wel meer DVD recorders dat probleem.

Het probleem is niet dat je DVD speler het niet aan zou kunnen, maar je recorder houdt er een eigen systeem op na, dat de PC niet kent.

Dus de data staat wel op schijf maar je PC heeft niet geleerd hoe hem uit te lezen.

Dus capturen op de PC is dan het enige dat ik je kan adviseren.

Eric.:thumb:
 
Ik heb nu van alles geprobeerd en ik ben er achter gekomen dat hij wel perfect met power DVD en Ulead DVD player af te spelen is .
Verder kan je niets met power DVD want het is dus de bedoeling om de film te converteren naar een bestand die gewoon overal leesbaar op is .

http://spaces.msn.com/members/toyotastarletepelgrom/

Verschijnt mijn space niet dan staat er een filmshot met de afspeeltijd en bij video Mpeg-2

Toen ik in de power DVD info keek zag het bovenstaande zie mijn space ,dat het volgens powerDVD om een MPEG-2 bestand zou gaan .
Ik heb div converters geprobeerd zoals : AVone videoconverter ,Win avi, Ultra DVD creater ,DVD to mpeg en Im to mpeg .
Geen van allen herkend in all files het film bestand .

Ik ben ook een keer tegengekomen dat het zou moeten gaan om een bestand genaamd IFO en zelfs een IFO converter kan er niets mee

Verder geeft Nero in zijn info over de schijf dat er 1,35 G aan ruimte is beschreven maar Nero kan er verder ook helemaal niets mee een leest hem als leeg (ja lekker tegenstrijdig)

Ik heb de nieuwste firmware voor de Plextor gedownload maar die leest hem toch niet uit.

Is er toch een mogelijkheid om dit op te lossen .

Groet Eric
 
Ok

dan kun je hem converteren met Ulead Videostudio 9 of Intervideo DVDCreator2

Eric.

P.S. Kun je hem wel openen in verkenner ?
 
Hee Eric ,bedankt voor die tip met dat programma WIN DVD CREATER .
Het is mij uiteindelijk niet gelukt om die schijf uit te lezen en dat ligt volgens mij aan de DVD recorder die de schijven zo brand dat het niet gelezen kan worden door mijn dvd rom en plextor brander en ook niet in de verkenner .
Ik heb nu met behulp van dat programma de films toch op schijf kunnen zetten .
Al met al een hele tour om het te realiseren maar toch gelukt .

Bedankt voor de hulp

Groet Eric
 
Graag gedaan:thumb:

Ook ik verbaas me elke keer weer wat dat programma allemaal kan. Heb dan ook een betaalde versie. Alleen DivX maakt hij niks van.

Eric.
 
het alomgekende probleem met dvd-recorders...
om de auteursrechten niet te schaden zijn de fabrikanten van dvd-recorders verplicht geweest om een "eigen" formaat te gebruiken. dit formaat word meestal alleen ondersteund door de recorder zelf, en dus niet door windows (of compatibele programma's/apparaten).
dit is bedoeld om illegale kopien tegen te gaan...

daarom hoef ik zo'n onding niet... ik zou eerder opteren voor een tv-kaart in m'n pc, dan doe je met je film wat je zelf wil...

franco
 
Mijn DVD recorder (Panasonic) levert wel te benaderen files op DVD-RAM, net als bij TaraBass

Moet je wel Panasonic of LG drive voor hebben.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
ja, ok... goed...
en wat voor bestanden levert dat dan op?... ik bedoel, zijn die te editeren en/of te branden met de gangbare software/hardware?...

hoe dan ook, hoe meer beperkingen hoe minder interessant ik zulke artikelen vind...
met een tv-kaartje (wat stukken goedkoper is dan een dvd-recorder) haal ik binnen wat ik wil, in een formaat dat ik kies. en met deze bestanden doe ik wat ik wil... of ik ze nou op m'n tv wil zien, ze editeren, of ze op een cd/dvd zetten wil... maakt niks uit. ook een specifieke (en meestal duurdere) drive heb ik daar ook al ni voor nodig...
komt nog bij dat ik veel van m'n films op m'n freecom mediaplayer zet, die zulke bestanden hoogstwaarschijnlijk ook ni kan lezen.

tussen haakjes, ik wil hier niemand overtuigen dat een dvd-recorder geen goede aanschaf is. zo'n ding past gewoon niet in mijn levensstijl...
waar het vooral om gaat, is dat je tevreden bent met de dingen waar je je geld in stopt. bij mij is vrijheid altijd de 1ste prioriteit geweest, dus voor al wat beperkingen heeft zoek ik een alternatief...

franco
 
Het is makkelijker dan jullie denken:

Als de DVD recorder een DVD maak kan je altijd items toevoegen totdat je hem vol heb zitten.een DVD recorder sluit de DVD niet automatisch af.
Dan moet je de instructie geven om de DVD af te sluiten
Daar is in het menu van de DVD recorder een optie voor en dan doet ie het op alle DVD spelers en computers.
 
Beste Henkwoud

Mijn Panasonic kent die optie niet, of ik ben te dom om hem te vinden.

Eric.
 
De optie is bij mij alleen zichtbaar als ik de te sluiten DVD in de lade heb zitten en hem wil bekijken. De recorder staat standaard altijd in de Hard disc module. Je moet het menu oproepen en dan kan het bij mij. Alleen ik heb een Lenco, hoe dat bij Panasonic zit weet ik niet, maar het lijkt mij sterk dat het niet kan. De schijven zijn anders niet uit te wisselen.:eek:
 
Piraterij en het sluiten van een DVD zijn 2 verschillende dingen.

Een professionele DVD is op alle stations welkom omdat deze vzv van een index.
Software matig is er een beveiliging tegen kopiëren op de DVD gezet. Daardoor is deze niet te kopiëren....tegen Piraterij.

Bij het sluiten van een DVD maak je die index. Als die index erop zit is die DVD ook op alle spelers en computers bruikbaar. Een beveiliging is alleen software matig aan te brengen.

:cool:
 
Zie ik zo groen ?

Je mag wel uitleggen wat "finalize" is maar dan moet je het goed doen.

De filmbazen waren bang dat mensen film's van TV zouden opnemen en dan hadden ze dus een DVD met "zeg maar" Harry potter en konden ze die DVD onbeperkt kopiëren.

Dus je kon hem wel op je eigen recorder afspelen maar er geen DVD van maken (en dat zou piraterij zijn).

Later bleek dat de films al op internet stonden voor ze in de bioscoop kwamen, dus was deze beperking niet echt zinvol.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan