Van AVI naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik heb een paar AVI-bestanden die ik op de TV wil afspelen, maar daar heb ik alleen een gewone DVD-lezer.
Kortom, hoe kom ik van mijn AVI-bestanden naar Video-TS ?
 
ik vind VSO DivXToDVD ook heel goed en nog tammelijk vlug
 
@confictius

Pas op met versie 7.1 en 7 Die schijnen alleen maar problemen te geven
Blijf bij versie 6.3 die werkt wel prima.

Overigens is het voordeel van winavie dat het de klus in ongeveer 1 uur klaart. Ikheb geen ervaring met de kwaliteit van het eindproduct.

I have V7.1 already and have had nothing but problems with it. Winavi themselves have confirmed that they have messed up with 7.1 and 7.0. They recommend that users stick to Winavi 6.3 to avoid picture freezing, chapter sticking, etc.

bron:
http://www.bitsoup.org/details.php?id=28015
 
Dank aan alle antwoorders; ik ga morgen eens rustig experimenteren.
:thumb:
 
Samenvatting

Heb inmiddels alle advies eens rustig bekeken:
Er zijn me 3 mogelijkheden gegeven:
1. rechtstreeks via VSO DivXToDVD; dit programma kost Euro 35
2. via een aantal stappen. om dit te kunnen doen moet je ook (duurdere) programma's kopen.
3. rechtstreeks via Winavi, maar dan moet je een oude release hebben die niet meer op het net staat.

Kortom, ik ben met een trial versie van VSO aan de slag gegaan en jawel na 13 uur kwam er een video_ts bestand uit.

Is dat normaal? 13uur voor een film van 90 minuten ? Of heb ik iets gemist?
 
kleppersound spreekt van 4-6 uur voor het renderen met TMPgenc express
Ik had voor een film 17 uur nodig met een labtop met een P4 2600 MHz
Had wel gekozen voor average bitrate. Dat geeft de beste kwaliteit maar duurt langer dan normaal.

Ja het duurt dus wel lang maar ook ik vind 13 en zeker 17 uur wel erg lang.

WinAvi schijnt het in 1 uur te kunnen doen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
winavi 7.1 schijnt ook problemen te geven (zie een paar berichten hierboven)
 
reactie

Ben het eens met deze

I use the old 0.5.2.99 version, and find it to be the fastest and best converter I've tried. (And I've been converting divx for quite a while, with MANY different softwares.) Some complain about the low bitrate of the output, but it makes perfect sense to me; you've lost a little of the quality of the orginal dvd by making it into divx in the first place, so you obviously aren't going to need a full 4.5 Gig to reproduce the quality of the divx as mpeg. I like getting two movies on a dvd with no visible quality loss from the divx. One weird complaint: I have tried the TRIALWARE download of the new version, and find that it SUCKS compared to the old free one. More options, sure, but I wind up with lots of errors and video breakup. I'm glad I still have the free one; if you try to download it they've replaced it with the new version.


--------------------------------------------------------------------------------
Posted November 06, 2005 by maca. Tool version 0.5.2.99 using OS WinXP
Ease of use 10 of 10 Functionality 9 of 10 Value for money 10 of 10 Overall score 9 of 10

Bron: http://www.videohelp.com/tools?tool=vso_DivXtoDVD

Eric.:thumb:
 
Dank dank dank.:thumb:
Ik heb de oude versie gedownload en ga het meteen proberen!
 
Het werkt toch niet ...

In de eerste plaats allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar..dat het maar bugfree mag verlopen, in alle opzichten.

Terug naar mijn probleempjes: ik heb de oude VSO DivXToDVD 0.5.2.99 geladen en die is inderdaaad veel sneller: op dezelfde computer ongeveer 5 uur ipv 13 uur is een enorm verschil. Hebben ze in de nieuwe (trial-) versie expres een vertraging ingebouwd om de licentie te kunnen verkopen?

Het echte probleem is dat als ik het resultaat van die snelle verwerking probeer te branden, Nero (Nero Express 6.3.1.25 Enterprise Edition) me een foutboodschap geeft: "DVD-Video files reallocation failed. The resulting DVD-video might be unplayable"
Wat nu?

Overigens, WinDVD speelt het wel af op de PC, maar ik wil een DVD branden.

Graag advies.
 
Met mijn WinAvi 7.1 werdt de klus in 5 kwartier geklaard. Moet ik erbij zeggen dat de originele .avi 788MB groot was. Daarna speelde zovel mijn +/-brander alsmede mijn standalone zonder problemen af.
 
Confictius zei:
Met mijn WinAvi 7.1 werdt de klus in 5 kwartier geklaard. Moet ik erbij zeggen dat de originele .avi 788MB groot was. Daarna speelde zovel mijn +/-brander alsmede mijn standalone zonder problemen af.

Ik heb Winavi geprobeerd; op mijn (oude langzame) computer duurde het toch nog een uurtje of 5. Veel erger is dat ook de trial versie (volgens de site volledige functionaliteit gedurende 3 dagen) toch nog de film verziekt door een reclame in het midden te plaatsen.
Zulke software koop ik niet; ik ga dus denk ik VSO aanschaffen (en een nieuwe computer)
Nogmaals dank aan allemaal voor het meedenken.
 
ik brand m'n dvd's met cyberlink dvd solutions 4...
steeds perfecte resultaten, vanaf gelijk welk film-bestand. ook een menu maken (preset of custom) is een fluitje van 'n cent met muziek en al. chapters kunnen automatisch (met vaste tijds-interval) of manueel (waar je dus zelf maar wil) toegevoegd worden. zelfs labels branden rechtstreeks op de dvd word ondersteund (enkel voor speciale dvd's).
kortom, met dit programma maak je van gelijk welk film-bestand(en) een professioneel uitziende dvd...
ook converteren (dvd, avi, mpeg, dv, etc...) en editeren (titels, overgangen, effects, geluid, etc) van filmpjes is kinderspel, zonder al te veel beperkingen...
het pakket bevat PowerDVD 6, PowerDirector 4, PowerProducer 4, PowerDVD Copy, PowerBackUp, Power2Go, PhotoNow, MediaShow, LabelPrint, en InstantBurn. dit alles zit netjes opgesomd in PowerStarter, welke voor jou het ideale programma opstart voor de gewenste taken. zelfs de grootste leek kan hiermee probleemloos perfecte resultaten bereiken...
ik heb ook nog nooit een mislukte dvd/cd gehad, of een die niet in een normale dvd- of cd-speler (of zelfs playstation) af te spelen was...

spijtig genoeg is cyberlink dvd solutions niet gratis, maar zeker z'n prijs waard. ik heb eerlijk gezegd m'n nero niet meer gebruik sinds ik dit programma heb...
ik probeer hier geen reclame te maken voor cyberlink, noch wil ik afbraak doen aan andere brand-programma's. maar moest je overwegen om een nieuw programma aan te schaffen, dan mag je zeker cyberlink niet links laten liggen. ook instellingen (die bij nero al 's omslachtig kunnen zijn) zijn er nauwelijks, of liggen echt voor de hand. nog nooit was dvd's/cd's branden zo eenvoudig, wat er ook op moet...

franco
 
@francozero

Weet je dat de meeste van die proggies gewoon op mijn computer staan (medion PC) en dat ik ze eigenlijk nog nooit gebruikt heb?
Zo te lezen toch de moeite waard om me daar eens in te verdiepen.
Die Medion PC (Aldi) bevat:

Powercinema 2.0 - Powerproducer - Powerdirector - Power DVD
 
Laatst bewerkt:
martin van de mortel zei:
@francozero

Weet je dat de meeste van die proggies gewoon op mijn computer staan (medion PC) en dat ik ze eigenlijk nog nooit gebruikt heb?
Zo te lezen toch de moeite waard om me daar eens in te verdiepen.
Die Medion PC (Aldi) bevat:

Powercinema 2.0 - Powerproducer - Powerdirector - Power DVD



PowerProducer is wat je nodig hebt om je cd's/dvd's te branden/converteren, echt zeker proberen...
met PowerDirector kan je je filmpjes eerst editeren (titels, overgangen, effecten, geluid, etc...), dus ook zeker 's bekijken.
ik weet natuurlijk niet welke versies je hebt (misschien al wat oudere, of trials), dus kunnen er wel enkele beperkingen op zitten. dat heb je dikwijls bij gratis bijgeleverde software. maar dan nog loont 't de moeite om ze 's uit te proberen. branden met cyberlink is de eenvoud zelve...

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan