Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
439
Hoe kan ik een AVI file, die heb ik met WinAvi convertor naar MPEG heb geconverteerd op een DVD zetten zodat ik hem af kan spelen met mijn DVD speler
Ik kan hem wel afspelen met MediaPlayer, maar niet met de DVD speler. Wat heb ik daarvoor nodig. Of wat heb ik fout gedaan.

Vr.gr. Joop
 
Ik vermoed dat jij een codec mist. Het makkelijkst kun je deze opvragen door codecs in te typen in de zoekmachine bv google.
 
Dingeman

Heb ik gedaan, maar er staan veel Codecs welke moet ik hebben.
 
Beste jgpeters,

waarom doe je moeilijk,

Let op !!!! pay attention s.v.p !!!!

open WinAVI, (welke versie heb je trouwens)!!

-Kies voor DVD
-Kies voor je Film.avi.... en vervolgens openen
-bij de optie Selecteer Output Formaat
-Kies je voor DVD
-en vervolgens voor de optie ernaast Uitgebreid
-bij de tab Encode laat het voor wat het is,
-bij de tab DVD, vink de optie Constante Video Grootte AAN !!
-kies bij Disk Capacteit voor 4300 of 4700
-en bij Preference kies je voor By Quality
-vervolgens op OK
-en nogmaals op OK
-wanneer je .AVI Bestand omgezet is naar .VOB bestanden door WinAVI,
-dan ga je terug naar de HoofdMenu van WinAVI
-kies je voor de optie Burn your VCD/SVCD/DVD Now
-that's it !!!!

je kan het ook branden met de prog NERO mocht je die hebben. !!!!

wens je veel succes,,,,

(Ik neem aan dat je je HOME DVD Speler bedoeld) dus je DVD Speler die op je TV is aangesloten) toch !! :confused:

ik heb je verhaal te snel doorgelezen, zeg even precies wat je wilt doen, en hoe en met wat, zodat we je verder kunnen helpen. :)
 
SickWithlt,

Het is voor de Home DVD. Ik wil de films van de kinderen op DVD zetten. Ze staan op VHS banden.Daar heb ik met DAZ 90 van Pinnacle AVI files van gemaakt. Met Pinnacle duurt het heel erg lang om daar DVD 's van te maken . Ik heb een Pentium 4 , 1,8 GHz. 512 mb memory. 160 Gb harddisk. Ik ben 69 jaar en wil de films voor de kinderen /kleinkinderen bewaren en zelf ook weer terug zien.

Vast bedankt, ik ga dit proberen en je hoort wel van mij.
Groetjes Joop
 
Beste jgpeters (Joop),

dan heb ik het toch goed begrepen, dan mijn andere collega's, dan heb je die codec wat m'n collega's voorstellen niet nodig,

doe het op die manier zoals ik het heb opgeschreven dan zou het helemaal goed moeten komen,

nogmaals veel succes,,,, en we horen graag van je. :thumb: :D
 
SickWithlt

Het is gelukt, er staat een Video op DVD. Hardstikke bedankt. Ik heb het zo gedaan als je op schreef.

Groet Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan