Internet delen lukt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jetix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Berichten
12
hoi
Ik heb wanadoo 20mb adsl (livebox)
pc 1 = win xp ( Pro ) heeft twee netwerkkaarten
pc 2 = win 2003 ( EE ) heeft een netwerkkaart

ik wil internet verbinding delen met pc 2
ik heb alles ingesteld enzo maar ze kunnen alleen bestanden verwisselen en geen internet delen :confused:

wat moet ik doen ?
 
Het makkelijkste is om beide pc's aan te sluiten op de livebox. Daar zit een rode en een gele aansluiting op. Op beide aansluitingen kun je een pc aansluiten. De livebox heeft namelijk al een ingebouwde router.
 
ja dat weet ik wel
dat heb paar dagen geleden gedaan
maar via utp cross moet het ook werken of niet ?:(
brutus zei:
Het makkelijkste is om beide pc's aan te sluiten op de livebox. Daar zit een rode en een gele aansluiting op. Op beide aansluitingen kun je een pc aansluiten. De livebox heeft namelijk al een ingebouwde router.
 
Ja dat moet inderdaad kunnen werken, maar waarom zou je dat willen doen? Dat is toch veel lastiger. Bovendien moet pc1 dan beslist aan staan als je met pc2 wilt internetten.
 
livebox heb ik in de woonkamer
computer heb in de slaapkamer daarom wil ik dat
kan je eff zeggen waarom het niet werkt ?
brutus zei:
Ja dat moet inderdaad kunnen werken, maar waarom zou je dat willen doen? Dat is toch veel lastiger. Bovendien moet pc1 dan beslist aan staan als je met pc2 wilt internetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niet "eff" zeggen. Het kan meerdere oorzaken hebben. Maar ik kan een schot wagen. Heb je op pc2 de standaard gateway goed ingesteld? Deze moet ingesteld staan op het ip adres van pc1.
 
pc1: Ip = 192.168.2.1
sub:255.255.255.0

pc2: ip=192.168.2.2
sub:255.255.255.0
gateaway:192.168.2.1

dns: 192.168.5.1

ja ik snap wel dat je niet eff kan vertellen wat het probleem is :p

brutus zei:
Ik kan het niet "eff" zeggen. Het kan meerdere oorzaken hebben. Maar ik kan een schot wagen. Heb je op pc2 de standaard gateway goed ingesteld? Deze moet ingesteld staan op het ip adres van pc1.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet die ingesteld zijn op 192.168.5.1, oftewel het ip adres van je livebox.
 
nee het werkt niet :(
weet je wat raar is vroeger deed de internet bij win 2003 maar ik had het opnieuw geïnstalleerd daarna deed die niet meer :confused: ligt het niet aan de firewall ofzo ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan