radio cassetterecorder afspelen op mn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

okkie-trooy

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
116
HOI,
Hoe kan ik een cassettebandjevia mn stereoinstallie afspelen op mn pc, zodat ik dat geluidvia een opnamesofware kan laten opnemen?
Kan wel muziek van mn pc afspelen op mn radio maar niet andersom!
Wat doe ik verkeerd?
Wie kan me daarbij even helpen? mischien verkeerde aansluiting ofzo, ik heb een packerdbell!
Alvast bedankt!
Groeten Okkie
 
Je zult eens moeten kijken naar een line out op je stereoinstallatie.
met die line out verbinding van je steroinstall ga je een kabeltje trekken naar je pc, en wel op de LINE-IN ingang zet je die.
Waarschijnlijk zal het een kabeltje worden wat van 2 tulpstekkertjes(cinch) naar een kleine koptelefoonstekker.
 
zo,hoewel ik het nog is gelukt, ben ik tog weer een beetje wijzer geworden! ik wist niet dat ik een plugje moest verbinden met de outline van mn cassetterecorder en van de inline van mn pc! vraag me alleen af waar de inline zit in mn pc!
Grtjes okkie
 
Line in op je pc zit op de geluidskaart, waar je de pc speakers aansluit.
 
Als dat gelukt is om de line in te pluggen van je stereo naar de comp..

Moet je nog ff kijken in configuratie scherm bij geluiden en audioapp... en in tabblad opnemen, de line in aanvinken.

Dan kan je in je programma die je gebruikt om op te nemen , de input zien van je stereo..(casseterecorder ) . Als je de input ziet ... ( digitale popmeter van het geluid) dan kan je die pas opnemen.

succes.

Zo was het toen bij mij,, wel via line in,, wel geluid maar niet opnemen. dus wel line in aanvinken bij opnemen.

gr. Marcel
 
ok, marcel... weer wat wijzer!
Vandaag of morgen ga ik even naar een winkel om geschikte pluggen te kopen!
Alvast bedank!
Okkie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan