avi en ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muziekmeisje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Berichten
4
weet iemand ik heb op download site een film gedownload maar nu wil ik er de nederlandse ondertiteling bij weet iemand hoe ik dat kan doen ?
 
Verplaats naar een geschiktere sektie:)
 
Beste muziekmeisje,

ik kan je uit "ervaring" een welgemeend advies geven, recht uit mijn "hart" :

als je niet een beetje (veel) gevoel hebt voor pc's en software, begin er dan niet aan. Het plaatsen van ondertiteling bij films is een redelijk arbeidsintensief (zelfs een klein beetje ingewikkeld) proces, dat op diverse momenten fout kan gaan. Het is zelfs zodanig gecompliceerd dat wanneer je dit niet regelmatig doet, je jezelf alleen maar kapot gaat ergeren omdat de ondertiteling niet synchroon loopt, de film in een "vreemd" formaat binnenkomt, zodat je niet weet hoe je 'm moet branden etc. etc.

Een AVI kun je overigens het best converteren naar DVD files zodat de film ook op een standaard huiskamer DVD speler kan worden afgespeeld. Dit converteren (transcoderen) doe je bijvoorbeeld met Nero Vision Express. Maar nogmaals, als je jezelf er niet echt in wil verdiepen, stop hier dan en vraag aan een kennis of hij het voor je regelt. Het is simpelweg te bewerkelijk / ingewikkeld om het "zomaar" even te doen.

Wil je je er toch in verdiepen ? "Akker" de link dan maar eens door.
Link . http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling.htm

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging / aanvulling op mijn vorige bericht :

het heeft mij een paar weken avond na avond gekost om te komen tot een situatie dat ik nu 99% van alle problemen kan oplossen die ik tegenkom bij het transcoderen en voorzien van Nederlandse ondertiteling van een willekeurig gedownload media(film)bestand. Ondanks dit hoge percentage gebeurt het best nog wel eens dat ik een situatie tegenkom die ik nog niet eerder bij de "hand" heb gehad. Dan moet ik weer shoppen op bijv. een forum als de Helpmij om tot een oplossing te komen.

De enige reden die mij motiveerde om als een terrier mij in de materie te verdiepen was het feit dat ik mij doodergerde dat jochies van een jaar of 16 a 17 het wel voor elkaar kregen en ik, die ruim dubbel zo oud ben, afhankelijk was van hun tijd en bereidwilligheid als mijn jochies weer eens een film wilden hebben. Mijn "drive" was dus zodanig "hoog" dat ik mijzelf min of meer verplicht voelde de materie "eigen" te maken.

Samengevat : je moet er dus echt "zin" in hebben om de materie onder de knie te krijgen, anders............... stop er maar mee.

enne, ............... als je het zelf niet voor elkaar krijgt en niemand kunt vinden die het voor je kan doen en als het een redelijk interessante film is, dan mag je 'm (na overleg) ook nog wel aan mij mailen, dan doe ik het wel voor je. (Houd ik er ook nog een film aan over die ik niet gedurende een dag of 3 a 4 middels een weer eens een trage torrentfile hoef te downloaden................ )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan