DVD bekijken via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Heb een netwerkje. Boven een computer met dvd speler, beneden netwerkcliëntcomputertje zonder DVDspeler. Ik kan boven de DVD zien/horen. Ik wil nu via het netwerk de de DVD beneden bekijken/beluisteren, boven laten afspelen via DVD speler boven. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik kan via netwerk de videobestanden zien, maar niet afspelen. Er zit inmiddels ook verkeerde iconen aan van andere programma's. Ik gebruik boven programma van Cyberlink Power DVD en heb dat beneden ook geïinstalleerd. Via dat programma kan ik die bestanden niet bereiken. Wie helpt ???? Ik gebruike windows98se.
 
Eigenlijk hetzelfde principe dat wel werkt via Extern Bureaublad.
Dan kun je op de andere pc afdraaien en elders horen via die externe verbinding.
Maar........dat kan alleen met WinXP-Pro.
 
98

Weet niet of het in 98 ook gaat, maar in 2000 kun je op de exe file van de PC boven dubbelklikken en bij een goed netwerk draait dan PowerDVD via het touwtje.

Eric.
 
Kan je de bestanden die je via het netwerk ziet niet in je Cyberlink PowerDVD player slepen (naar je icoontje/ player) ?
 
Wat DIB zegt kan ook:

Start beneden PowerDVD en zeg dat hij de bestanden van de DVD drive boven moet openen.

Eric.
 
dvd en netwerk

Het probleem is dat ik met het programma Cyberlink PowerDVD niet in en naar netwerk kan sturen, alleen maar naar drive D.
Via netwerk kan ik (beneden) wel de bestanden van de DVD (boven) zien (met verkeerde icoontjes). Als ik op icoontjes klik krijg ik andere programma's die de bestanden niet ondersteunen. Misschien moet ik ander dvdprogramma gebruiken. Moet niet te snel zijn, heb P.4, 550MHZ, windows98se.
Wie helpt ??
 
Sorry , geen pentium 4, maar pentium III 550 Mhz.
 
Hallo

Mijn PowerDVD doet het op mijn PII 450 Mhz ook nog steeds in 98.

Weet niet wat je bedoeld met verkeerde Icoontjes. Leg eens uit of laat zien.

Eric.

P.S. Zou wel kunnen dat je netwerk niet snel genoeg is.
 
Ik bedoel met icoontjes: de beeldkenmerken van andere programma's.
 
Zal proberen je uit te leggen hoe het werkt.

Icoontjes zijn geen beeldkenmerken, maar een pictogram horende bij een programma.

Als ik dus op de PC boven RAR als programma voor compressie heb en beneden WinZip, dan zal hij als ik beneden een rar file aanklik die op de PC boven op mijn HDD zit, toch het WinZip Icoontje geven. En klik ik de zelfde file boven aan krijg ik het RAR icoontje. Kun je het nog volgen ?

Dus als je vind dat hij beneden de verkeerde laat zien, zijn beneden je associaties niet goed ingesteld.

Eric.

P.S. Probeer eens een VOB file van je DVD met rechts aan te klikken en kies dan "openen met" en daar PowerDVD, dan zou hij het moeten doen.
 
Inmiddels ben ik weer een stukje verder. Heb Nero 6 beneden geïnstalleerd. Via dit programma kan ik wel externe mappen bereiken van de DVD / DVDspeler boven. Heb nu dus wel verbinding. Alleen krijg ik nu slecht beeld, alllemaal blokjes, geluid ook niet geweldig, wel iets beter. Het netwerk heb ik met normale netwerkkabels aangelegd (UTP ?). Misschien werkt dat via de netwerkkabel te langzaam ?? Gebruik ik de verkeerde standaard ?? Wie helpt me verder. Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Heb je een 10 Mb verbinding of 100 Mb

Eric.

P.S. Het is natuurlijk niet waar dat je alleen met Nero 6 die DVD kunt aanspreken, gaat waarschijnlijk zelfs beter met PowerDVD
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft snelheid netwerkkaart doet zich iets vreemd voor: Computer beneden heet
Netwerkkaart 3Com EtherLink PCI Veld Waarde
Verbindingssnelheid 100 Mbps
Computer boven: netwerkkaart Trust 100 MB Speedshare PCI Card. (Bij systeembeheer) Daarvan ook de driver geïnstalleerd. Echter als je Everesthome draait geeft hij aan Realtek RTL8139/810y, verbindingssnelheid 10 mbs aan.
Ik heb VLC mediaplayer geïnstalleerd. Ook dan lijkt de dvd te snel te zijn. Heb beneden Win98se PIII 850MHZ. Netwerkverbinding gaat over een draad van 20 meter. Misschien te lang. Of computer te langzaam ??????????

Wie helpt me verder ??
 
EverestHome weet meestal wel wat hij zegt. Dus zal het wel 10 Mbs zijn.

Mogelijk werkt die kaart niet goed, of je hebt op die PC ook een Onboard Lan. Dan moet je die mischien uit zetten.

Eric.
 
Beste Eric, wat bedoel je met : "heb je onboard lan aanstaan". Ik heb de indruk dat de verbinding goed is. Hoe kan ik te weten komen wat de snelheid van de netwerkkaart is. Systeembeheer computer boven geeft aan 100mbspeedshare PCI, Everesthome geeft aan RealtekPCIcard 10mbs. Netwerkaart beneden is wel 100mbs

Ik kan met VCL Media Player inmiddels wel de dvdspeler aansturen. Korte Intro van de dvd speelt hij goed af. Enkele losse nummers met blokjesbeeld en stotterende muziek. Als ik de film aanklik loopt het programma vast. Weet iemand hoe ik de VCL Mediaplayer zo eenvoudig mogelijk kan aansturen, zodat hij zo weinig mogelijk bytes gebruik en het hierdoor wel lukt. De dvd kan ik boven wel afspelen met VCL Mediaplayer. Wie helpt ??
 
Ik vraag me af of er niet twee netwerk adapters zijn.

Als je in Configuratiescherm, Syteembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer kijkt staat er dan maar een ??

Anders heb je mogelijk een onboard. En als EverrestHome zegt dat hij 10 is zal dat denk ik wel en kun je je de moeite besparen.

Eric.
 
Nee, bij systeembeheer, apparaatbeheer staat er maar één: 100mb Speedshare PCI Card.
 
Ok,

Dan moet ik gaan zoeken, ooit in Computer-Idee volgens mij een progje gezien om de snelheid te testen. Maar ben bang dat Everest gelijk zal blijken te hebben.

Eric.
 
snelheid ligt om en nabij de 1 mbs, gemeten met netmeter. Ik zoek nu hulp bij het instellen van VLC Media player. Volgens de gegevens zijn is dat prog. daar geschikt voor. Krijg blokjesbeeld en hortend en stotend geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan