Van videoband naar Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
629
De titel zegt het al.
Hoe krijg ik de inhoud van een videoband vanaf mijn videorecorder naar mijn pc en hoe krijg ik vervolgens een dvd van het gegenereerde (pc)bestand.
Welke software (en hardware) heb ik daar voor nodig?
 
joepie zei:
De titel zegt het al.
Hoe krijg ik de inhoud van een videoband vanaf mijn videorecorder naar mijn pc en hoe krijg ik vervolgens een dvd van het gegenereerde (pc)bestand.
Welke software (en hardware) heb ik daar voor nodig?

hardware: rond de 100€ kaart inbouw bij de MediaM*rkt
software zit daarbij
 
Bedankt voor je antwoord, maar is het dan niet mogelijk om dat met bestaande software te doen?
De tekst hieronder vond ik bij Microsoft en gaat over Windows Moviemaker2 dat al in XP zit.
Volgens mij moet ik alleen de videorecorder nog aansluiten op de pc.
Kan dat bijvoorbeeld niet op een USB aansluiting of een Firewire aansluiting?

Video vastleggen vanaf tape in een analoge camera of videorecorder
Het vastleggen van analoge video kan van pas komen wanneer u oudere video-content hebt, zoals een VHS-band, die u wilt converteren naar een digitale indeling. Het is ook mogelijk dat u een oudere camcorder hebt die alleen analoge uitvoer ondersteunt, zoals composiet of S-video. Voor het uitvoeren van analoge vastleggingen hebt u een hardwareapparaat nodig dat video-invoer ondersteunt van een composiet- of S-videosignaal en deze vervolgens converteert naar digitale gegevens.

Als u video wilt vastleggen vanaf een analoge bron, sluit u de analoge camera of videorecorder aan op de computer en stelt u vervolgens de cameramodus in om opgenomen video af te spelen (deze wordt op een analoge camera vaak aangeduid als VTR of VCR). Start Movie Maker en begin met het vastleggen van video, zoals hierboven beschreven.

Ga naar de pagina Videovastlegapparaat:
Klik bij Beschikbare apparaten op het analoge apparaat dat u wilt gebruiken om video vast te leggen. Klik in de lijst Video-invoerbron op de invoerlijn die u wilt gebruiken.
Als u de instellingen voor het videovastlegapparaat wilt wijzigen en configureren, klikt u op Configureren.
Klik in de lijst Audioapparaat op het audiovastlegapparaat dat u wilt gebruiken en klik bij Audio-invoerbron op de ingang die u wilt gebruiken.
Als u het volume van de vastgelegde audio wilt wijzigen, verplaatst u de schuifknop Ingangsniveau.
Wanneer hierom wordt gevraagd, geeft u een bestandsnaam op voor de vastgelegde video en kiest u een opslaglocatie voor de video. Selecteer vervolgens de gewenste video-instelling voor het vastleggen van video en audio.
Als u de video in kortere clips wilt splitsen, schakelt u het selectievakje Clips maken na het voltooien van de wizard in.
Als u wilt voorkomen dat er audio wordt afgespeeld via de luidsprekers tijdens het vastleggen van video, schakelt u het selectievakje Luidsprekers dempen in.
Met de besturingselementen op de analoge camera of de videorecorder zoekt u naar de video en audio die u wilt vastleggen vanaf tape. Klik in Movie Maker op Vastleggen starten en druk op de knop Play op de analoge camera of de videorecorder.
Wanneer de band het punt bereikt waarop u wilt stoppen met vastleggen, klikt u op Vastleggen beëindigen en drukt u op de knop Stop op de analoge camera of de videorecorder. Herhaal deze stappen voor elk onderdeel van de videoband dat u wilt vastleggen.
Wanneer u klaar bent met vastleggen, klikt u op Voltooien om de wizard Video vastleggen te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Nee,
daar zal je dus een zogenaamde "capture" kaart voor nodig hebben.
 
Je hebt een TV kaart nodig of een goede videokaart.

En het programma Magix. Die heb ik wel voor jouw.
Tegen betaling natuurlijk.

Groet,

janlog
 
janlog zei:
Je hebt een TV kaart nodig of een goede videokaart.

En het programma Magix. Die heb ik wel voor jouw.
Tegen betaling natuurlijk.

Groet,

janlog

Sinds wanneer heeft een videokaart een video IN?
Noem er eens een paar?
 
volgens mij kan je gewoon de video laten spelen en dan met je dvd recorder het opnemen en dan branden he
 
Je zal maar geen DVD recorder hebben en het in je PC willen opslaan en het nog willen bewerken.
Misschien is het handig dat voordat je zo'n superslimme opmerking plaatst eerst de vraag van TS eens goed leest. :rolleyes:
 
Videobanden naar DVD

PC of DVD.

Geen TV-kaart e.d. nodig
Verbind gewoon je videorecorder via een USB-video-omzetter met uw computer, start de software en uw opnamen worden overgezet.

Een videotransmitter en scartkabel is nodig voor een verbinding met uw PC. Met de juiste software verbetert u de beeldkwaliteit en haalt u eventuele reclame en ongewenste scenes uit uw film

Bij Conrad kost zoiets van 49.99 ....
Bekijk het maar eens bij deze bestnr.: 045778 - 89
 
Laatst bewerkt:
stop eens met reclame maken en overjaarde threads kicken die half in het archief staan.
slotje graag
 
Beeldscherm resolutie en bitrate

Belangrijk is dat je jouw beeldscherm resolutie goed zet voor pal namelijk 640 x 480 en de bitrate zou ik aangaande vhs op 5 Mbit zetten. Persoonlijk zou ik verder capturen in Mpeg2 formaat.

Succes ermee i.i.g. http://vanvideonaardvd.com
 
topic is van 2005.
probleem zal wel opgelost zijn.
ik zet er een slot op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan