WMV files worden geopend in Winamp e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik probeer een WMV file te downloaden maar hij opent hem continu in Winamp. Als ik aangeef hoe ik hem geopend wil hebben, in WMF gaat het goed, maar als ik het dan later nog eens probeer opent hij hem weer vrolijk in Winamp.
Hetzelfde heb ik met ASF streams, hij wil ze openen in de Winampplayer terwijl het duidelijk MediaPlayer bestanden zijn. Hoe kan ik dit oplossen?
Ook vraagt hij bij een stream voor de MediaPlayer of ik het bestand wil opslaan, maar livestreams van TV wil ik direct kunnen zien, zonder op te slaan. Hoe kan ik zorgen dat hij dit doet? Alvast dank.
 
Waarschijnlijk heb je pas een update gedaan van winamp.
Je kan deze in winamp uitvinken
Options
Preferences
Daar moet je even kijken. Waarschijnlijk moet je ook even dat vinkje weghalen anders hersteld die elke weer als je winamp opstart.
 
En als dat niet goed werkt:
Klik in in Verkenner/Deze computer met de rechtermuisknop op het WMV-bestand. Kies dan:
Openen met... > Programma kiezen...
Selecteer uit de lijst Windows Media Player en zet het vinkje aan bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'.
Klik op daarna op OK. Doe dit ook met een ASF-bestand. Dan worden die WMV- en ASF-bestanden altijd automatisch geopend met Windows Media Player.
 
Klopt, heb een update van Winamp gedaan vandaar dat hij hem opende in Winamp, heb WMV en ASF even uitgevinkt in de preferences van Winamp, nu opent hij hem gewoon weer in WMP zoals het hoort. Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan