jpeg van een mpeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron101

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2000
Berichten
40
ik heb diverse filmpjes en heb een progamma om cdroms/dvd roms in te voeren.
hier kan ik een afbeelding invoeren als een soort cover.

hoe kan ik van een filmpje een soort jpeg foto maken?
 
Je kunt met NeroVision Express een foto maken tijdens het afspelen van de film, maar dat is ook geen free-ware. Maar misschien heb je het al?
 
Hoesje

Als het niet beter hoeft te zijn dan je eigen scherm resolutie kan het vaak met Irfan view.

Klik op opties, capture en kies hele scherm.

Tijdens afspelen druk je op [Ctrl] + [F11].

Wil je maar een klein stukje, trek dan met je muis een rechthoek en kopieer dat deel met [Ctrl] + [C] en [Ctrl] + [V]

Eric.
 
Ron101,als je plakken en knippen geen probleem vindt met paint,dan is dit een oplossing
eerst open je media speler,ga dan naar extra/optie dan prestatie's
zet de video versnelling op geen,
filmpje afspelen op het juiste moment zet je hem stil,dan kun je via printscreen een afbeelding uit het filmpje halen,daarna de rest zoals bureaublad ff verwijderen
suc6
 
printscreen

waar komt de afbeelding tericht in welke map kan ik deze vinden?
 
Die komt niet terecht in een map. Als je op het knopje [PrintScreen] op je toetsenbord drukt, wordt alles wat er dan op je scherm staat (m.u.v. het muispijltje), op het klembord geplaatst. Als je dan naar 'Paint' gaat en je kiest voor 'Plakken' in het menu 'Bewerken', dan staat daar de afbeelding in het tekenvenster. Je kunt de afbeelding dan eventueel bijsnijden en daarna opslaan.
Succes!
 
Irfanview is makkelijker hoor. En je kunt hem opslaan zoals je zelf wilt. Met paint lukt dat niet.

Irfanview staat standaard op openen in het programma, dus je ziet hem meteen. Tenzij je zelf hebt opgegeven opslaan op schijf.

Eric:p

P.S. sommige DVD programma's gebruiken een eigen systeem om het beeld weer te geven, dan krijg je een prachtig zwart scherm te zien.
 
Eric_Daleboudt zei:
Irfanview is makkelijker hoor. En je kunt hem opslaan zoals je zelf wilt. Met paint lukt dat niet.

Irfanview staat standaard op openen in het programma, dus je ziet hem meteen. Tenzij je zelf hebt opgegeven opslaan op schijf.

Eric:p

P.S. sommige DVD programma's gebruiken een eigen systeem om het beeld weer te geven, dan krijg je een prachtig zwart scherm te zien.
Weet ik, maar hij vroeg toch in welke map de printscreens komen? Ik dacht, leg ik dat even uit.
 
Eric_Daleboudt zei:
P.S. sommige DVD programma's gebruiken een eigen systeem om het beeld weer te geven, dan krijg je een prachtig zwart scherm te zien.

Daarom de suggestie frame-shots (voorheen snatch-it). Die maakt overal een screenshot van in zeer goeie kwaliteit. Ik gebruik het in ieder geval al een tijd met veel plezier.. En nooit een zwart scherm gehad zoals met alle andere screenshotmakers etc.

Maar hopelijk pakt deze film wel via de 'printscreen-ctrl-v' manier :p
 
Hallo Jeroen,

Was geen commentaar op jou hoor. Irfanview kan trouwens mijn muispijltje ook mee nemen hoor.

En als hij Irfanview gebruikt, wat ik hem had aangeraden, had hij misschien toch een locatie opgegeven.

EN: Irfanview werkt niet met [Shift ] +[printscreen] of [Alt] + [Printscreen] voor het actieve venster, maar met een eigen toets combinatie [Ctrl] + [F11]

Eric.

@ Tarabas: Bedankt voor de uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan