Converter mod to mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
12.800
Allemaal een gelukkig en gezond 2006

Mijn man heeft een JVC camera gekocht.
Deze camera produceert filmpjes met de extensie mod.
Ook al werd er in de winkel gezegd dat Pinnacle hier geen problemen mee had ......blijkbaar dus wel :mad:
Balen dus.
Na eindeloos zoeken stel ik hier mijn vraag: Heeft of kent iemand een freeware converter van mod to mpeg?

groetjes Elisa
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe lees ik op het www dat het hernoemen voldoende is.
Heb je dat al geprobeerd?
Dus van de extensie .mod maak je .mpeg
Je hebt dan alleen wel kans dat je geluid weg is, omdat het van de AC3 gebruik maakt en die wordt niet meegenomen.
Er wordt ook veel gesproken over dat het met een Apple makkelijker gaat, maar daar heb jij weer niks aan.

En met Adobe Premiere zou het gaan, maar ook daar heb je niks aan.

En deze vond ik:
http://www.softizer.com/show_product/multimedia_design/media_management/konvertor/
 
Laatst bewerkt:
Hallo A.J.
Om met A.J. te beginnen....ja, dat hernoemen had ik surfend ook gezien maar zonder geluid is er ook geen lol aan.
Adobe Premiere........klopt hij wil natuurlijk werken met Pinnacle waaraan hij gewend is.
Er zijn, net zoals jouw link, een hoop shareware maar ik zie dat ik vergeten ben er freeware bij te zetten. Pas ik aan.
Oveigens zit er wel Power Dvd e.d bij de camera maar het is zo'n simpel programma.

Hallo Bandit,
Ja, die pagina heb ik al aardig uitgespit. Je ziet honderden progjes maar zelden toch die ene met mod en dan is het toch shareware
Hopelijk leest toch nog iemand met een converter dit en zegt: hé deze converter pikt ook mod.

Bedankt voor de moeite. :)
 
Laatst bewerkt:
Het bevestigd maar weer dat sommige merken nogal "eigenwijs" met extensies aan het klooien zijn. JVC is er 1 van, maar dat was al enige tijd bekend.
 
A.J. zei:
Het bevestigd maar weer dat sommige merken nogal "eigenwijs" met extensies aan het klooien zijn. JVC is er 1 van, maar dat was al enige tijd bekend.

Klopt in de vorm van IKE IKE IKE en der rest kan....................................
 
Ik weet niet precies welk type JVC het is, maar de cam zou gewoon herkent moeten worden door Pinnacle, daarna is het opnemen en bewerken geen probleem meer.
 
Zo zou ik het niet direct willen stellen, maar dat er een aantal zijn die iedere keer weer opnieuw het wiel willen uitvinden is een feit.
Dat is ooit begonnen met het Betamax, Video 2000 en VHS verhaal en gaat gewoon door met DVD-R+ of -, Double layer, Blue Ray etc etc etc.
Zal nooit een eind aan komen vrees ik.
Tenzij alle consumenten zich eens verenigen en "en mass" voor een product kiezen. Dat zou lachen zijn.
Maar dat is net zo'n utopie als wereldvrede.
 
Laatst bewerkt:
maestro12 zei:
Ik weet niet precies welk type JVC het is, maar de cam zou gewoon herkent moeten worden door Pinnacle, daarna is het opnemen en bewerken geen probleem meer.

Dat is helaas dus niet zo.
JVC werkt met sommige camera's met het .mod bestand en daar kan Pinnacle erg weinig mee. Adobe weer wel.
 
A.J. zei:
Dat is helaas dus niet zo.
JVC werkt met sommige camera's met het .mod bestand en daar kan Pinnacle erg weinig mee. Adobe weer wel.


Evenals Panasonic. Van beide merken heb ik toch diverse typen aan mijn pc gehad en met Pinaccle de bestanden gewoon binnengehaald.
Voor de Panasonic heeft MS het OHCI driver probleem onderkent (pinaccle maakt gerbuik van de ohci van XP) en daar een patch voor uitgebracht, misschien dat daarom de JVC's bij mij wel werken (JVC en Panasonic komen uit dezelfde fabriek)
 
Ik heb er geen problemen mee, de man van Elisa wel, dus richt je alsjeblieft tot haar. :)
 
Maestro wat denk je, kan ik die driver zonder problemen op zijn pc zetten?
Het type is GZ-MG40E

Ondertussen heeft Jos met een buurman gesproken met een JVC en deze zegt dat het met een ander kabeltje moet in dit geval.
Dan zou Pinnacle het wel accepteren. :shocked: Kan het me niet voorstellen maar ja, die driver ook niet :D
Morgen weet ik meer.

Aanpassing: Zojuist de link gelezen. Het heeft niets met loaden van de camera te maken. Files hebben we op de pc gezet. Pinnacle accepteert geen mod extensie. Onjuist formaat o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Jullie zetten files vanuit de cam zo op de pc en wilt ze dan inlezen met Pinaccle?? Zo werkt het niet (althans bij mij) Sluit de cam aan op de pc met firewirekabel, open pinaccle en laat die vanaf de cam het bestand inlezen, zo werkt het bij mij wel.
 
Lijkt me dat hij het eerst op de normale manier heeft geprobeerd.
Vervolgens heb ik gezegd 'probeer het dan met de files op de pc'.
Morgen zal ik het vragen. Het is nu te laat....zo te horen :D
 
Nou jongens,

Mocht Elisa al de vrouw zijn van de alternatieve oplossingen. Jos is de man van de aktie. Terwijl ik vanmorgen lekker bezig was me te verslapen is hij naar Amsterdam geweest. En......kwam terug met een Panasonic. Geen harde schijf meer maar weer bandjes.
Wel weer een klein camera, de NV-GS75EG/EK. De grote schijnt nu verkocht te kunnen worden ahum.
Ik moet nog uitzoeken wat er nu weer het huis ingewandeld is :p

Allemaal bedankt voor het meedenken! :thumb:

groetjes Elisa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan