opgenomen dvd naar hdd rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
1.582
Hallo,

Alleereerst natuurlijk een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Maar dit jaar begint gelijk met problemen :)

Ik heb namelijk de oudejaarsconference van Van 't Hek opgenomen met mijn dvd-ram recorder. Nu weet ik dat ik de ram-dvd's niet op mijn pc kan afspelen dus ik denk ik neem heb op op een 'gewone' min-dvd. Dit dus gedaan en alles goed gegaan alleen is de schijf nu niet als image naar mijn hdd te branden. Met geen enkel programma. Heb dvddecrypter geprobeerd, nero, alcohol120% maar niets wilde. Wat opmerkelijk is is dat hij ook niet af te spelen is in powerdvd maar wel in nero showtime. Hij is dus te spelen maar niet te branden. Ook zegt de pc dat de schijf leeg is, maar dat is ie niet. Kan iemand mij hiermee helpen, wil hem toch graag op mijn hdd krijgen? Graag hoor ik hoe ik dat kan realiseren :)
 
Overnieuw opnemen via internet,staat het gelijk op je PC
Gemiste programma of zoiets,kan er niet opkomen de link daarvoor
 
Bedankt voor je snelle antwoord!
Uitzending gemist bedoel je waarschijnlijk..

Staat 'ie helaas niet tussen, dus dat zal niet gaan. Is er echt geen mogelijkheid om de dvd naar mijn hdd te rippen?

Wel vreemd dat de dvd wel in nero showtime te kijken is, in de dvdspeler te kijken is maar niet te kopieren/rippen is :confused:
 
En via Nero Startsmart/ Nero Show aanklikken en dan effe zoeken hoe???
Is maar eeen idee!?

denk dat het van Eric betre is!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beide ideeën geprobeerd, maar het heeft niet mogen baten. Intervideo DVD-Creator kan niets importeren en geeft de dvd aan als een lege, en in nero showtime is er geen optie om de dvd of op te nemen of weg te schrijven naar een derde (hdd in dit geval). Heb nu al heel veel geprobeerd en tijdens mijn zoektocht kwam ik er achter dat het vro-bestanden zouden zijn. Een converter of iets is echter niet zo gauw te vinden of het moet komen omdat ik op een 'gewone' dvd heb opgenomen en niet op de dvdram-schijfjes, helaas.

In mijn zoektocht kwam ik ook nog de oplossing tegen om de files gewoon te hernoemen naar mpeg-files, maar dat is niet mogelijk omdat ik de bestanden simpelweg niet kan zien in explorer. Iemand nog een suggestie, anders wordt het denk ik 1op1 opnemen via svcd wat erg onhandig is maar ja..

(ga vast sparen voor een ram-dvd speler voor in de pc want dit schiet niet op, en het bespaard me lege dvd's)
 
Bedankt voor je hulp en je aanmoediging maar ik geef het echt op. Ben bang dat ik dat avs-progje niet eens ga proberen want ik heb er echt al een heleboel geprobeerd, en allen beweren ze vro-bestanden te converteren maar mijn dvd zien ze niet. Ik heb inmiddels TMPGEnc DVD author geprobeerd, pinnacle studio + versie 10, ulead videostudio en dvd movie factory disc creator. Ook veel kleine convertertjes zoals die door je genoemd wordt, zelfs vro2vob v1.5.1 ziet hem niet.
In deze computer wordt de dvd aangegeven als 0kb groot, hij zou niet leeg zijn maar ook niet te lezen. Hij maakt van de dvdspeler een cdspeler, en dat terwijl het toch echt een dvd is.
Inmiddels ook nog geprobeerd hem af te spelen cq te rippen op de laptop van mijn moeder, en zelfs in haar dvdram-speler wordt de dvd niet herkent. Dvd-ram schijfjes beschreven met de losse dvd speler (dezelfde als waar deze mee opgenomen is) echter wel. Ik had hem dus beter gewoon op een ram-dvd kunnen branden denk ik. Tot ik een eigen dvdram-speler heb, rip en convert ik hem wel op mijn ma's laptop, brand ik hem daarop op dvd-rw en rip ik hem wel weer op mijn pc om hem hier te backuppen. Wat een gedoe..
Ik word gek van al die soorten, maten en smaken..

..Toch maar jou progje geprobeerd maar mocht niet baten. De files op e:\ worden gewoon niet gezien, dus valt er ook niets te converten. Balen, was een leuke show. Gelukkig heb ik de dvd nog en speelt showtime hem wel goed af. Binnenkort maar 1op1 opnemen via svcd dan.
 
Succes!!

Maar zou toch Uit zending gemist nog effe in de gaten houden,staat er later in archief soms weer bij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan