Cd rippen: naam bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
139
Hoi,

Ik wil al mn CD's op mn HDD rippen met Media Player, naar WMA-formaat.

Nu, alle files komen in een map terecht met de naam bvb "03 nummer 3.wma".
Gevolg: als alle 120 CD's rip, dan heb ik 120 files met dezelfde naam, én als ze in de oorspronkelijke mappen blijven staan weet ik niet eens hoe de song noemt tenzij ik de CD erbij haal.

Ik heb reeds een rename programma, maar daar moet ik nog steeds 1 per 1, handmatig de filenaam veranderen (enkel handig voor massa's "01_messed_up_FiLEnamEn".

Is het niet mogelijk om heel snel al die files te herbenoemen met hun echte naam? (evt met een programma dat weet welke tracks op welke CD staat?)

Alvast bedankt!
Toni
 
Laatst bewerkt:
Gebruik liever CDex om je bestanden van de cd te halen. Deze maakt gebruik van de LAME MP3-encoder en geeft geweldige geluidskwaliteit.

Hoe je het programma installeert en hoe je ermee werkt, en ja ook hoe je de titels van de nummers van internet haalt alvorens te rippen lees je allemaal HIER.

Succes!

edit: En aangezien hun website er even uitligt >> HIER kan je het programma downloaden.

James :)
 
Laatst bewerkt:
*Aan het downloaden*
Bedankt!
Is deze mp3 dan van betere kwaliteit van een (nochtans grotere) WMA-file uit media-player (490 kbps)?

En nu nog hoe ik mijn tracks kan benoemen?

T.
 
Is deze mp3 dan van betere kwaliteit van een (nochtans grotere) WMA-file uit media-player (490 kbps)?
Jij gebruikt wel een hele hoge bitrate met je wma-bestanden....
Ben je wel zeker van die 490kbps? Dat is bijna video-streaming :shocked:
Ik kan begrijpen dat je bestanden van enorme kwaliteit zijn dan, maar mag ik dan eens vragen: Hoe groot is bij jou dan een WMA van 3 minuten? 20Mb ofzo?:confused:

Bij MP3 zou ik die bitrate min zoals aangegeven in de handleiding zetten op 192 of 256kbps... bij 256kbps kan niemand het verschil meer horen met een gewone audio-cd dus...

Hoe je je tracks kan benoemen?
Dat is ook aan bod gekomen in de handleiding he... bij 3. CD-informatie ophalen / invullen

Is daar onduidelijkheid rond?

Verder misschien iets handig:

Normaalgezien voert dit programma als volgt uit: In de verkenner vind je eerst een map met de naam van de artiest, vervolgens daarin de mappen met de albums van die artiest, met daarin telkens de namen van de nummers van de liedjes op het album, voorafgegaan door een nummer, gescheiden met een streepje.

Bijvoorbeeld:

Anastacia
  • Not That Kind
    • 01-Not That Kind
    • 02-I'm Outta Love
    • 03-Cowboys & Kisses
    • 04-Why'd You Lie To Me
    • 05-Who's Gonna Stop The Rain
    • 06-I Ask Of You
    • 07-Don'tcha Wanna
    • 08-Late Last Night
    • 09-Made For Lovin' You
    • 10-Black Roses
    • 11-Yo Trippin'
    • 12-One More Chance
    • 13-Same Old Story

Moest je nu het gevoel hebben dat dat je niet past... ofdat je liever de naam van de artiest bij elke nummer voor het streepje ziet staan en de nummering weg, dan kan je dat aanpassen in CDex.

Ga naar instellingen door op het tandwiellogo te klikken, en vervolgens het tabblad filenames te openen.

Nu zal je via een code van variabelen moeten opgeven hoe er gesorteerd moet worden + welke naamgeving er moet gevolgt worden.

cdex-config-filenames.gif


Kijk even naar deze screenshot. Er staat:

%1\%2\%7-%4

Als je op het vakje gaat staan, krijg je de uitleg bij die code:
%1 = Artiest
%2 = Album
%3 = Het nummer van die track, zonder nul ervoor.
%4 = De naam van die track
%5 = het nummer van de CD (ga je vast niet nodig hebben)
%6 = Het nummer dat de CD heeft in de online database (ga je vast ook niet nodig hebben)
%7 = Het nummer van die track, mét nul ervoor.
%8 = Het totaal aantal tracks op de cd
%Y = Het jaar waarop de cd uitkwam (best niet gebruiken, is niet vaak correct)
%G = Het genre van de cd (ook niet altijd correct)

Nu we dat weten kunnen we "%1\%2\%7-%4" makkelijk ontcijferen: Er staat eigenlijk:
Maak een map voor de artiest (%1), stop daarin de mappen die de naam van de albums draagen (%2), met in die mappen de liedjes uit dat album. En in de naam van die liedjes, moet de nummer die ze hebben op de cd staan (%7) dan een liggend streepje (-) en daarna de naam die het liedje heeft (%4)...
Dan krijg je dus "%1\%2\%7-%4"

Nu kan je dat gaan veranderen. Zorg er wel voor dat je ALTIJD een backslash gebruikt en geen gewone slash... dus een \ ipv een / als je een map wil maken.

Veel succes!

James :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, k heb dit programma net voor de eerste keer gebruiken en...WAW, wat n luxe!! Die herkent echt alle CD's! :thumb:

Thx a lot!
Toni
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan