Buitenlandse ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Griepolini

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
16
Kan iemand mij vertellen hoe ik de buitenlandse ondertiteling in een bestaand avi of mpeg bestand kan verwijderen. Het is nl. vrij irritant dat deze ondertiteling onder de nederlandse in beeld blijft !?
 
dat was mijn probleem ook.
heb ik laatst ook gevraagd
en toen werd er gezegd dat het niet kon.
 
kan volgens mij idd niet...
je zal een andere versie van je film moeten downen, vrees ik...

ik heb ook zo'n versie van madagascar... nog een geluk dat de ondertiteling nederlands is, maar toch heb ik liever de films zonder. het blijft storend daar de ondertiteling niet verplaatsbaar is naar het onderste (zwarte) gedeelte van 't scherm...

franco
 
Het is inderdaad niet mogelijk om een ondertitel die vast in de avi of mpeg zit te verwijderen, deze maakt gewoon deel uit van "het beeld". Vanzelfsprekend kan dat wel als de ondertitel als .srt of .ssa bestand meeloopt.... dat kun je dan gewoon uitzetten of veranderen in een Nederlandse versie...

Meestal zit die ondertitel meegebakken in CAM en TS films omdat die direct van het filmdoek of de projector worden overgenomen, daarom is het beter dat soort versies [behalve als het Amerikaanse films zijn en de CAM komt ook uit Amerika [want dan zitten er geen subs onder] en soortgelijke situaties] te mijden.... en even te wachten tot er een TC of DvDrip is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan