Winamp playlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
91
Mensen,

Ik heb van al mijn muziek een playlist gemaakt in Winamp. Echter nu gaat Winamp (zoals ik uiteraard al gewend was) per nummer de naam goedzetten en vervolgens de tijd erbij. Op dit moment zet ik playlistfontsize op 2 en scroll af en toe naar beneden. Echter met 26000 nummers wordt dit een nogal tijdrovende klus. Mijn vraag: Is het mogelijk dat winamp het automatisch voor alle nummers berekend (dus ook automatisch voor de nummers die niet in beeld zijn en daarna de playlist op te slaan) en kan het misschien sneller??
 
Is het om te beginnen niet handiger die enorme playlist in een aantal kleinere op te delen?
 
Ja, dat zou wel een optie zijn, maar leek me wel makkelijk om dat in één playlist te doen. Dus als ik een bepaald nummer wil horen ik hem ook zo snel mogelijk kan vinden.
 
Als jij één playlist van 26.000 nummers hebt aangelegd én opgeslagen, Bijvoorbeeld: "Tralalala.m3u" (m3u is de extensie van playlists van Winamp) dan heeft Winamp dat ook al gedaan. Alleen, als je die enorme lijst laat scollen, moet Winamp erg zijn best doen om dat grafische scherm in de Playlist Editor aan te passen. Een kleine hulp is om de Playlist Editor los te koppelen van het Winamp hoofdvenster en vervolgens over de volle hoogte van je scherm uit te rekken. Of je opent de Media Library en doet daarmee hetzelfde. In Options>Preferences>Advanced Title Formatting kun je regelen - naast het font-size - hoe de titels worden weergegeven. Neem daar degene met de minimale gegevens, zodat Winamp iets meer tijd krijgt tijdens het scrollen.

Edit. Om te verduidelijken: een playlist van 26.000 nummers is zo lang, dat hij je PC uitkomt, door je huis heen gaat en een stuk op straat ligt. Iedere keer dat je gaat scrollen, moet Winamp die lijst naar zich toe trekken om het volgende gedeelte ervan in het venster van de Playlist Editor te zetten.
 
Laatst bewerkt:
De opties die jij noemt, heb ik inderdaad vroeger ook allemaal al geprobeerd maar het stond mij bij dat in de vroegere versies van winamp (dan praat ik over 2.xx) bij elk nummer de juiste benaming en tijd automatisch stond.
 
Toen Winamp begon was het een van de eerst mp3-spelers voor de PC. Bij mp3-files zaten, en zitten, de zogenaamde "Tags" (ID3v1, ID3v2) waarmee een aantal gegevens (titel, artist, album, jaartal, genre, commentaar) kan worden vastgelegd. Winamp leest die gegevens uit. Bij de eerdere versies had je daar niet zoveel invloed op.

Tegenwoordig wel.
Hoeveel van die gegevens jij in de Playlist Editor wilt terugzien, dat bepaal je nu in Options>Preferences>Advanced Title Formatting. Daar kun je regelen hoe de titels worden weergegeven. Voorbeeld: [%artist% - ]$if2[%title%,$filepart(%filename%)). Zou kunnen zijn: Bob Dylan - Blonde on Blonde - I Want You - iwantyou.mp3. In jouw playlist zou ik alleen %title% opnemen. Winamp zet er een rangnummer voor en je kunt opgeven of Winamp een alfabetische volgorde aan moet houden of niet.

Meer smaken zijn er volgens mij niet.

Edit. Natuurlijk, achter elk nummer komt ook 00:00 (duur).

Edit 2. Hier staat er nog meer over: http://winamp.com/support/help/50/Winamp5.htm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan