avifilm naar 2 films

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
75
ik heb een avi film gedownload .Tot nu toe heb ik nog geen avi op dvd gekregen omdat het bestand te groot is. Dus ik kijk steeds op de laptop. Maar het lijkt me leuk om toch eens een dvd klaar te krijgen.
Hoe kan ik een avi bestand op een dvd krijgen, moet dat dan in 2 films. Ik las ook dat je de instellingen bij nero kunt veranderen. Dit durf ik niet te doen, ben bang mijn brander te beschadigen.Ik heb nero 6 met de juiste plug- in om van nero naar mpeg2 te gaan.{dit hb ik pas geleerd} Kan iemand mij dit simpel uitleggen.
 
oei... een avi die niet op een dvd past?... dat lijkt me sterk, of het moet een verzameling zijn van alle afleveringen van "mooi en medogenloos", ofzo... :)
de meeste avi's (van een langspeelfilm) zijn tussen 700MB en 1400MB (2x 700MB) groot, en passen dus makkelijk op een dvd...
weet je zeker dat 't een avi-bestand is?

franco
 
Als je Nero hebt kun je met NeroVision heel eenvoudig de avi omzetten naar DvD....

Kies DvD maken, videobestand toevoegen, de avi selecteren, je kunt zelfs een leuk menuutje maken en dan branden die zooi....
 
Het is volgens mij echt een avifilm, is 707.590kb .Als je met je muis erop staat, geeft het dit aan. Maar als ik hem wil branden geeft nero aan dat de film teveel schijfruimte heeft en niet op de dvd kan en toch gaat mislukken. Dus ik durf niet te branden ivm mijn brander te beschadigen,
Dus ik wil graag heeel graag voor de eerste keer een filmpje branden.
 
Stop je er wel een DvD schijf in... of een CD? Het kan bijna niet bestaan dat een avi van 700 MB uitgepakt meer dan 4,3 Gbyte is.... er gaat ergens iets fout....

Maar er is wel een omwegje... ga naar NeroVision... maak van die avi een DVD IMAGE [op je harde schijf] i.p.v. direct branden, en laad daarna die image met Nero Recode.... dat programma maakt de film dan precies passend voor je DVD en brand hem vervolgens....... :)
 
Ik stop er echt een dvd in.Jouw stappen ga ik nog uitproberen.
IK lasergens nog 2 stappen die ik kan uitproberen.
1 avi splitsen met virtualdub.
2 dvd2svcd downloaden en het zo doen.
2. image branden zoals je zegt.

welk van de drie is het beste en het makkelijkste.
 
De mijne, natuurlijk... als je gaat splitsen, zit je met 2 schijfjes te kijken.. moet je midden in die romantische scene met die grote aap van schijfje wisselen.......
 
giraf zei:
Het is volgens mij echt een avifilm, is 707.590kb .Als je met je muis erop staat, geeft het dit aan. Maar als ik hem wil branden geeft nero aan dat de film teveel schijfruimte heeft en niet op de dvd kan en toch gaat mislukken. Dus ik durf niet te branden ivm mijn brander te beschadigen,
Dus ik wil graag heeel graag voor de eerste keer een filmpje branden.


nou, je gaat echt je brander ni beschadigen hoor... al wat er kan gebeuren is dat je een dvd-tje in de prullemand doet belanden...
maar zelfs daar twijfel ik aan... of het moet een lange film zijn van meer dan 4.5GB.


1 avi splitsen met virtualdub.
2 dvd2svcd downloaden en het zo doen.
2. image branden zoals je zegt.

welk van de drie is het beste en het makkelijkste.

als je geen risico wil lopen, zou ik ook kiezen voor een image te maken... zo riskeer je zelfs geen dvd-tje...
eens de image op je harde schijf staat kan je meteen zien hoe groot het bestand is dat je moet branden. moest 't dan toch te groot zijn voor een dvd, kan je 't altijd nog "shrinken"...

franco
 
Eerst heb ik nog rustig een beschrijving van nero gelezen. Op internet stond dat ik supervideo moest aanklikken, maar dat klopte niet, moest video zijn.
De supervideo bevat minder schijfruimte.
P.s. de grote aap heb ik al in de bioscoop gezien, zo'n film moet je op een groot scherm zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan