vragen over het verbinden van 2 pc op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

takumi

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2005
Berichten
222
weet niet of ik dit hier goed plaats maar wie weet.

Kennis van mij, is aan het verbouwen, nu komt het ''ik moet het pc en stroom gebeuren aan leegen, stroom is niet zo moeielijk voor mij maar het pc word lastigeren.
Hij heeft een adsl verbinding. Nu word deze verlegt naar de plek waar de pc's komen te staan.

vraag 1. als er tussen de splitter en de pc een gewone telefoon draad ligt, en de afstand is z'n kleine 12 meter, verlies je hier veel dataverkeer mee? Zoja. is het verstandiger op een utp kabel te plaatsen?

vraag 2. der moeten 2 pc op die adsl verbinding komen, is dit alleen mogelijk door middel van een netwerk tussen de 2 pc te maken, of kun je je modem ook door lussen zodat je met 1 moden naar 2 pc's gaat? Als het alleen met een netwerk kan, kan iemand mij daar wat info over versturen van hoe en wat ik nodig ben.

Alvast bedankt
 
De maximale afstand tussen splitter en het modem is 20 meter [KPN zegt zelfs 75, maar dat lijkt me wat lang...] je kunt hiervoor gewoon telefoon kabel gebruiken [alleen 2 draden worden maar gebruikt]. Je moet daar dan wel een RJ-11 stekkertje aan zetten....

Tenzij er een router in de modem zit [bijvoorbeeld de Speedtouch 510] kun je geen 2 pc's op één modem aansluiten.... er moet dan een router tussen of een tweede netwerkkaart in één van de PC's
 
en kun je me ongeveer ook vertellen wat de kosten zijn voor z'n router en welke ik het beste dan kan aan schaven, want het is geen speedtouch 510
 
Wat voor modem/router heb je nu en wie is je provider resp van je vriend ?
 
uhm geen idee eigenlijk, maar aangezien dat je met de speedtouch 510 wel 2 pc er op kan drukken, zou deze ook wel hoger in de kosten liggen dan een normale modem, vandaar dat ik gok dat hij die niet heeft, en wat de provider is geen, idee. morn om negen ga ik er weer heen, dan kan ik je het vertellen. maar had je een idee wat eventueel ook zou werken?
 
Afhankelijk van wat je vriend nu heeft simpelweg een switch.
 
okay een switch?, sorry ben niet zo pc adsl/ monteur achtige type.
 
Het modem krijg je meestal geleverd door je provider... dus dat kan in principe van alles zijn, zelfs een speedtouch 510....

Routers zijn vanaf 20 euro te koop...

Met een switch heb je ook een router nodig..... in een router zit een switch ingebouwd

Een switch kan niets met IP adressen.... [alleen Mac layer 2]
 
Laatst bewerkt:
ErpCity zei:
Het modem krijg je meestal geleverd door je provider... dus dat kan in principe van alles zijn, zelfs een speedtouch 510....

Routers zijn vanaf 20 euro te koop...

Met een switch heb je ook een router nodig..... in een router zit een switch ingebouwd

Een switch kan niets met IP adressen.... [alleen Mac layer 2]


Kijk even naar het openings topic,daar staat dat er adsl is dus er is ook een modem/router.Een switch is dan zinvoller dan een router want zonder modem
begin je niks

Vandaar de vraag welke type modem/router er nu staat
 
Een modem en een router.... in een modem zit [standaard] geen router....
switch werkt alleen in één netwerk..... in een situatie met adsl [een netwerk] en lan heb je aan een switch niets omdat ie niet met IP adressen kan werken [layer 3+4]....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan