realplayer of Windows mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
584
Kan iemand mij eend duidelijk uitleggen wat het verschil is tussen Realplayer en Windows mediaplayer????

met dank
Ipea
 
Wat is Realplayer?

'RealPlayer G2' is een programma, dat video- en geluidsbestanden kan afspelen via het internet. Dit programma kunt u gratis downloaden op real.com. Downloaden is het ophalen van een bestand van internet naar uw eigen computer. Hoe pakt u dat aan?
Klik op de link 'downloaden'. Deze link brengt u naar de site van RealMedia. Op de site zelf kiest u nogmaals voor de optie 'downloaden'.
Het programma vraagt u of u: a. het bestand alleen wilt openen om te bekijken of
b. het programma wilt opslaan op uw eigen computer.
U kiest hier voor de optie: 'opslaan'. Hierna kunt u kiezen waar u het bestand op uw computer wilt opslaan. Weet u niet precies waar u het wilt hebben? Kies dan voor de aanbevolen locatie en kies Ok.
Wanneer de bestandsoverdracht is afgelopen, kunt u het programma en als u dat wenst uw verbinding met Internet, afsluiten.

Bron: http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/help.jsp#sect537334;)
 
Ja, maar wat zijn nu dan de verschillen ?
Ik luister regelmatig met de WMP naar live radio en ook beelden bekijk ik regelmatig live met de WMP, dus DAT is/zijn verschillen tussen de RP en de WMP m.i. niet.

Ik heb mij er nooit echt in verdiept, maar volgens mij zit er verrekte weinig verschil in de basisfutures van beide players. Ik vermoed (zonder daar research naar gedaan te hebben), dat de een wat meer toeters en bellen heeft dan de ander. Zo zijn er nog 'tig" andere players. 't is maar net welke jij het leukste vindt.

Een ding weet ik wel (niet uit eigen ervaring maar o.a. vanuit dit forum) en dat is dat Real Player soms voor raar "computergedrag" schijnt te zorgen. Laat de zoekfunctie van Helpmij maar eens zoeken naar Realplayer of woorden van dergelijke strekking, dan kom je wel wat tegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan