probleem met windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

t-design

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
3
Hallo,

Ik probeer MP3 tjes af te spelen door ze via een URL aan te roepen vanaf een site. Ging altijd goed tot vanavond.... Krijg melding: "Windows Media Player cannot play this file. Connect to the Internet or insert the removable media on which the file is located, and then try to play the file again."

het volgende heb ik al gedaan:
1. WMP gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleerd
2. het bestand index bestand van WMP verwijderd

Onduidelijk waarom het steeds werkte en nu niet meer. Wanneer ik het doel opsla (save target as) kan ik wel gewoon het MP3 bestand downloaden. Daarna speelt het wel goed in WMP. Daaruit concludeer ik dat het niet aan mijn site (www.thomasdessing.nl) ligt.

grtz
 
Grote kans dat het aan je firewall ligt? Heb je een firewall?

James :)
 
James007 zei:
Heb je een firewall?

Ja, maar als ik m uitzet heeft dat geen effect. Blijft raar want eerder deed ie het wel. In XP doet ie het ook goed. Het zal allemaal wel met win98 te maken hebben. Dat gebruik ik nog steeds omdat mijn geluidskaart en muziek software daar het beste op draaien vandaar.

Thanx voor de reactie.
 
Ben je zeker dat je je volledige firewall uitzet? Dat hij echt uitstaat? Welke virusscanner heb je?

James :)
 
virus: AVG, firewall: zonelab, en ja die staat zeker uit (shut down gedaan). Het probleem is waarschijnlijk win98 gerelateerd.Had ik er al lang uit moeten doen, maar helaas lukt het me niet mij Hoontech geluidskaart aan de praat te krijgen onder XP. Vandaar dat ik wat blijf aanprutsen met win98. Onder XP op andere machines werkt het prima.

Blijft een vreemde zaak......
 
t-design zei:
virus: AVG, firewall: zonelab, en ja die staat zeker uit (shut down gedaan). Het probleem is waarschijnlijk win98 gerelateerd.Had ik er al lang uit moeten doen, maar helaas lukt het me niet mij Hoontech geluidskaart aan de praat te krijgen onder XP. Vandaar dat ik wat blijf aanprutsen met win98. Onder XP op andere machines werkt het prima.

Blijft een vreemde zaak......

Ik snap het niet helemaal. Heeft het wel gewerkt onder 98? (probeer eventueel Windows 2000, of toch XP, echt geen drivers voor te vinden? geef eens merk en type?).

Het probleem klinkt wel firewalltechnisch, en anders toch eventueel WMplayer. Vergeet niet dat de nieuwste WMP niet op 98 kan, alleen op 2000/XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan