DVD+R of CD-R

Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Berichten
321
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen DVD+R en CD-R?
En wanneer gebruik je wat?
Alvast bedankt.:eek:
 
DVD is voor video's en films enz aftespelen op een dvdrecorder.
Cd is voor verschillende data en ook muziek en deze muziek kan je afspelen enkel in een cdrom speler.
Op den dvd kan meer opzetten dan op een cd.
De dvd vervangt ook de video.
 
Even een aanvulling op de reactie van lin:

Een dvd+r kan 4.7Gb aan data herbergen.
Een cd-r kan normaal gesproken 700Mb bevatten. (Er bestaan speciale cd die rond de 850Mb kunnen bevatten)
Met een dvd kun je alles wat je met een cd ook kunt, maar dan met veel meer. Daarom is een dvd geschikt voor films met dvd kwaliteit.

Je kunt in een dvdspeler beide (dvd en cd) afspelen en in een cd speler alleen een cd.

Ik hoop dat ik zo nog meer duidelijkheid hebt gekregen.
M.vr.gr. Ramon
 
Ik heb een avi.bestand omgezet naar een mpg.bestand via dvd2svcd. Ik heb dit geprobeerd met een serie (dus klein mpg.bestand) en deze via Nero op een CD-R gezet en deze kan ik afspelen in mijn stand-alone dvd speler.
Nu heb ik een groter avi.bestand omgezet naar mpg.bestand maar dat is nu te groot om op CD-R te zetten. Volgens mij is DVD+R groter.
Kan ik nu ook via Nero dit mpg.bestand op een DVD+R zetten?
Zo ja hoe want dat wil niet echt lukken?:eek:
 
lin10 zei:
Ik heb een avi.bestand omgezet naar een mpg.bestand via dvd2svcd. Ik heb dit geprobeerd met een serie (dus klein mpg.bestand) en deze via Nero op een CD-R gezet en deze kan ik afspelen in mijn stand-alone dvd speler.
Nu heb ik een groter avi.bestand omgezet naar mpg.bestand maar dat is nu te groot om op CD-R te zetten. Volgens mij is DVD+R groter.
Kan ik nu ook via Nero dit mpg.bestand op een DVD+R zetten?
Zo ja hoe want dat wil niet echt lukken?:eek:


misschien domme vraag, maar je bent toch zeker dat je een dvd-brander hebt en niet enkel een cd-brander...
met een cd-brander wil dat natuurlijk ni lukken... :)

franco
 
Ik twijfel daar nu ook aan, heb ik in een ander bericht ook aangegeven.:(
Jij weet vast wel waar ik in mijn pc kan zien of ik wel een dvd brander heb?:thumb:
 
Zit nu achter een andere pc dus ik ga vanmiddag ff kijken wat er opstaat.
Ben benieuwd.
:shocked:
 
Op mijn lade staat:
RW
DVD+ReWritable
Highspeed

Weet je dan voldoende?
:eek:
 
Nou weet ik nog steeds niet hoe ik nou het beste een avi op een cd van 800mb of op een dvd+r kan branden.
Moet ik de avi nou eerst omzetten of niet?
Ik heb nu cd van 800mb gekocht maar nu lukt het nog niet om met Nero te branden, dan geeft Nero de melding "unexpected file format".

Wat moet ik nou doen?:(
 
Ik ga weer na een tijd verder met mijn vraag.
Ik heb een deel van een foutmelding bijgesloten, foutmelding na het branden van een DVD+R.
Ik heb nu via Nero een InfoTool.txt gekregen van mijn brander. Kan het zijn dat ik geen DVD+R kan branden?
:eek:
 

Bijlagen

  • nero.txt
    26,4 KB · Weergaven: 54
  • InfoTool.txt
    39,4 KB · Weergaven: 43
Ik ga weer na een tijd verder met mijn vraag.
Ik heb een deel van een foutmelding bijgesloten, foutmelding na het branden van een DVD+R.
Ik heb nu via Nero een InfoTool.txt gekregen van mijn brander. Kan het zijn dat ik geen DVD+R kan branden?
:eek:

Het wordt nu toch echt tijd voor een nieuwe brander.
En a.u.b. geen philips meer.:confused:
 
Uit je infotool.txt

PHP:
Write CD-R                 : Yes
Write CD-RW                : Yes
Write DVD-R                : No
Write DVD-RW               : No
Write DVD+R                : No
Write DVD+RW               : Yes
Write DVD+R DL             : No
Write DVD-RAM              : No

Zoals je kunt lezen kun je geen dvd+r branden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan