Meerdere OSen

Status
Niet open voor verdere reacties.

f12f12f12

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Berichten
22
:confused: Ik heb me laptop geformateerd, helemaal alle partities, en opnieuw ingericht (gepartitioneerd) en daarna xp prof. opgezet.

Nu geeft ie bij het opstarten steeds 2 mogelijkheden aan of HOME opstarten of PROF> terwijl ik helemaal geformateerd heb?

Eerst stond er home op nu prof.

Als ik hem vanaf die home dus oplaat starten doet ie zowat niks, hij mist gelijk een bestand..
wat ik dus wil is dat ie direct opstart van die prof.

Hopelijk hebben jullie een antwoord. groet edwin
 
Je hebt dan waarschijnlijk niet met Fdisk gepartitioneerd? maar met partition magic ofzo? Bij het format commando kun je de switch /u [unconditionaly] toevoegen, dan wordt echt de hele schijf gewist.. bij normaal format worden de belangrijkste systeembestanden niet gewist om een zogenaamde unformat mogelijk te maken voor het geval je je vergist hebt [dus blijven resten van HOME bewaard]....
 
Laatst bewerkt:
Os, maar is er ook een manier hoe ik die home gewoon uit het keuzelijst bij het opstarten weg kan halen?
 
Beste is opnieuw formateren met format/u , want er zijn wel mogelijkheden om het uit het lijstje te krijgen [moet ik even over nadenken... of iemand anders op dit wijze forum] maar die ouwe zooi blijft dan toch wel ruimte innemen op je harde schijf.....
 
Je moet het bestand boot.ini aanpassen. (Ik heb de Engelse versie van XP, dus de precieze bewoordingen kunnen wat afwijken.) Klik rechts op mijn computer, eigenschappen, geavanceerd, opstarten en herstel, instellingen.

Je kunt nu eenvoudig het volgende doen: de tijd voor het weergeven van de besturingssystemen op 0 zetten. Dan boot hij direct naar het standaard besturingssysteem. In jouw geval dus XP pro.

Je kunt er ook voor kiezen om het bestand met de opstartopties handmatig aan te passen. Dan moet je doorgaans een regel weghalen. In dit geval zou dat dus de regel zijn waarin XP Home genoemd wordt.

Maar de eerste optie werkt net zo goed.
Als je de boot.ini toch handmatig aan wilt passen, post het bestandje dan voor de zekerheid even hier in het forum.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan