windows-viewer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WdeGR

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Berichten
17
Hallo.
Ben in eenkeer mijn program windows-viewer voor afbeeldingen en faxen kwijt.
Kan hem met geen mogelijkheid terug krijgen terwijl ik weet dat hij ergens moet staan.
Ook onder beeld krijg ik geen miniatuurweergaven meer.
Hoe krijg ik dit hersteld??
Wie geeft mij de gouden tip.
Ik ben erg gehecht aan dit simpele progr.
WdeGR
 
heb je onlangs iets verandert ¿ een nieuw proggie¿
 
Kan je niet in windows verkenner b.v. rechts op een foto bestand klikken en dan "openen met " en onderaan klikken "programma kiezen "windows viewer etc "
Onderaan het blokje aanvinken
 
Amorlaura zei:
Kan je niet in windows verkenner b.v. rechts op een foto bestand klikken en dan "openen met " en onderaan klikken "programma kiezen "windows viewer etc "
Onderaan het blokje aanvinken

Dit is nu net het probleem. Als ik programma kiezen aanklik komt windows-viewer niet meer in deze lijst voor wel een drietal programma´s waar ik niets mee heb
 
1marcel zei:
heb je onlangs iets verandert ¿ een nieuw proggie¿

Hallo

Ja ik zal best wat veranderd hebben maar stom ik weet niet wat?? En nog stommer is dat ik niet weet wat een proggie is?
Gr. WdeGR
 
sorry,, proggie is zo,n favourite afkorting van programma..

dus heb je onlangs nieuw programma geinstalleerd wat eventueel met beeldbewerking te maken hebt.¿

Onlangs heb ik irfanview geistalleerd ( beeldprogramma ) en die neemt dan gelijk alles over in dat programma. Terwijl ik daarvoor ook altijd windows viewer standaard had staan.
Opzich geen probleem ,, ik kan dan altijd kiezen welk programma het moet laten zien.

gr. Marcel
 
Heb je misschien ook een raad opgevolgd om windows viewer uit te schakelen vanwege een lek in windows , voor een virus alert.

Andere zullen meer info over kunnen geven, maar heb zo gelezen , dat er windows lek zat in windows viewer waardoor hackers toegang kunnen hebben in je computer.

En omdat microsoft nog geen oplossing had ( is al opgelost dat probleem ) was het raadzaam om windowsviewer tijdelijk te verwijderen.

Maar nogmaals, dit bericht heb ik maar half gevolgd, dus hoeft dit niet de oorzaak te zijn.

gr. Marcel
 
In mijn post hierboven staat een link, al bekeken? Daarin staat ook een link naar nog meer uitleg van Microsoft met ondermeer dit:

Samenvatting
U kunt opgeven dat bestanden met bepaalde bestandsnaamextensies altijd in hetzelfde programma moeten worden geopend. U kunt ook de koppeling van een bestaand bestandstype met een bepaald programma wijzigen. U kunt met bestandsnaamkoppelingen werken in Windows Verkenner of Deze computer. In dit artikel wordt beschreven hoe u bestandsnaamkoppelingen wijzigt in Windows XP.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
U kunt de koppeling van een bestandsextensie met een bepaald programma verwijderen en de bestandsextensie koppelen aan een ander programma. U wilt bijvoorbeeld tekstbestanden (.txt) openen in uw favoriete tekstverwerker zodat u de tekst kunt opmaken. Tekstbestanden zijn standaard gekoppeld aan Kladblok. De bestandsextensies van bekende bestandstypen worden standaard verborgen.

Alle bestandsextensies weergeven
1. Open het menu Extra in Deze computer of Windows Verkenner en klik op Mapopties.
2. Open het tabblad Weergave.
3. Schakel het selectievakje Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen uit.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
1. Kik met de rechtermuisknop op een bestand waarvan u de koppeling wilt wijzigen en klik op Openen met.
2. Klik in het dialoogvenster Openen met op het programma waarin u het bestand wilt openen of klik op Bladeren om naar het gewenste programma te zoeken.
3. Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in.
 
wie weet...

Hoi,
Ik had het zelfde probleem volgens mij en het is me net gelukt om het op te lossen. Iemand reageerde met dit bericht. Probeer maar, misschien is dit ook jouw oplossing.

"Misschien toch de fix geprpbeerd, doe eens menu Start en dan Uitvoeren en plak dan dit erin en druk op ENTER"

regsvr32 shimgvw.dll


Groetjes nic
 
nic322 zei:
Hoi,
Ik had het zelfde probleem volgens mij en het is me net gelukt om het op te lossen. Iemand reageerde met dit bericht. Probeer maar, misschien is dit ook jouw oplossing.

"Misschien toch de fix geprpbeerd, doe eens menu Start en dan Uitvoeren en plak dan dit erin en druk op ENTER"

regsvr32 shimgvw.dll


Groetjes nic
Ik heb even jouw topic bekeken en het blijkt in jouw geval inderdaad te gaan om die eerder uitgeven fix ivm het WMF-lek. Dat opperde 1marcel ook al. Zou dus zomaar dé tip kunnen zijn. :)
 
windoxs viewer

Hallo Gezina

Ja het eerste antwoord met de link opgezocht uitgedraaid en geprobeerd, maar dit was niet wat ik zocht.
Was het gisterenavond zo zat dat ik nu pas de pc weer aanzet en in het antwoord van nic322 gelijk het goede heb gevonden waardoor het probleem is opgelost.
Je hieronder vermelde raad voor het veranderen van koppelingen wel uitgedraaid zodat ik dit als het nodig is kan gebruiken.
Bedankt voor de hulp
WdeGR



gezina zei:
In mijn post hierboven staat een link, al bekeken? Daarin staat ook een link naar nog meer uitleg van Microsoft met ondermeer dit:

Samenvatting
U kunt opgeven dat bestanden met bepaalde bestandsnaamextensies altijd in hetzelfde programma moeten worden geopend. U kunt ook de koppeling van een bestaand bestandstype met een bepaald programma wijzigen. U kunt met bestandsnaamkoppelingen werken in Windows Verkenner of Deze computer. In dit artikel wordt beschreven hoe u bestandsnaamkoppelingen wijzigt in Windows XP.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
U kunt de koppeling van een bestandsextensie met een bepaald programma verwijderen en de bestandsextensie koppelen aan een ander programma. U wilt bijvoorbeeld tekstbestanden (.txt) openen in uw favoriete tekstverwerker zodat u de tekst kunt opmaken. Tekstbestanden zijn standaard gekoppeld aan Kladblok. De bestandsextensies van bekende bestandstypen worden standaard verborgen.

Alle bestandsextensies weergeven
1. Open het menu Extra in Deze computer of Windows Verkenner en klik op Mapopties.
2. Open het tabblad Weergave.
3. Schakel het selectievakje Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen uit.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
1. Kik met de rechtermuisknop op een bestand waarvan u de koppeling wilt wijzigen en klik op Openen met.
2. Klik in het dialoogvenster Openen met op het programma waarin u het bestand wilt openen of klik op Bladeren om naar het gewenste programma te zoeken.
3. Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in.
 
Hallo Nic 322

Fantastisch in eenkeer raak!!!
Dit is inderdaad de oplossing voor het probleem. Hier ben ik echt blij mee.
Als je eenmaal aan een progr. gewendt ben voel je je eigen gehandicapt als het niet meer werkt.
Nogmaals bedankt voor de gouden tip.
Gr.
WdeGR


nic322 zei:
Hoi,
Ik had het zelfde probleem volgens mij en het is me net gelukt om het op te lossen. Iemand reageerde met dit bericht. Probeer maar, misschien is dit ook jouw oplossing.

"Misschien toch de fix geprpbeerd, doe eens menu Start en dan Uitvoeren en plak dan dit erin en druk op ENTER"

regsvr32 shimgvw.dll


Groetjes nic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan