dvd kopieren met shrink?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
dvd rippen met shrink?

Hoi,

Ik gebruik al een hele tijd dvd shrink om dvd's te kopieren. Nu heb ik nog nooit problemen gehad tot nu.....

Ik heb een dvd "geopend" en vervolgens "ge-back uped", maar ik krijg na 6% een foutmelding:

" Dvd shrink encountered an error and cannot continue, failed to read fie F:\, gegevensfout (cyclische redundantie controle)"

Ik heb de laatste versie van shrink gedownload en ook hiermee is het probleem niet opgelost. Gaat het hier om een speciale beveiliging van de dvd die ik wil kopieren? Als iemand ee oplosssing heeft, graag!

Kent desnoods iemand andere gratis progjes om dvd's mee te rippen? :thumb:

Thx, Krabat
 
Laatst bewerkt:
het kan zijn dat de dvd vuil of beschadigd is. ik heb hier ook wel eens problemen mee. in de huis-dvd-speler (stand-alone) krijg je dan op een gegeven moment blokjes te zien of een hapering. je dvd-speler in de pc is gevoelig voor deze beschadigingen.
probeer her goed schoon te maken en veeg daarbij van binnen naar buiten en niet in rondjes.
 
Type dit eens in op google cyclische redundantie controle
lees dan wat het betekend en je zult zien dat de dvd niet te kopieeren is.
 
Heb hem net schoongemaakt ondanks dat hij vers uit de verpakking komt, maar het probleem blijft zich voordoen.:(
 
puppie, waarom kan de dvd dan niet gekopieerd worden?

Door een beveiliging of vanwege een beschadiging/slechte kwaliteit. in google kan ik weinig vinden.
 
Door een fout in het branden van het orgineel.
De brander blijft nu op 1 punt vast staan en gaat niet verder.
Hier is echt niks aan te doen.:confused:
 
Drie oorzaken.....

er zijn 3 mogelijkheden bij cyclische redundantiecontrole [bij optische media]:

1) je CD/DVD is gewoon vuil
2) je CD/DVD is gekrast of beschadigd
3) je CD/DVD is slecht gebrand
 
ik denk dat in mijn geval de laatste optie aan de orde is.

Wel slecht hoor dat dit probleem zich voor doet bij een retail dvd.......
 
dank je, ga het proberen.

ben overigens nog steeds bezig met het progje "Roadkil's unstoppable copier" dat is denk ik vergelijkbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan