Mediaspeler kan geen cd brander vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorry

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
28
Hallo,
heb een probleem met de Windows Media Player versie 10.
Deze geeft aan dat er geen cd of dvd brander gevonden is. Er staat druk dan op F5 om de player te vernieuwen maar dit werkt ook niet.

De cd en dvd branders werken met andere programma's wel,
Heb versie 10 al opnieuw geinstalleerd maar dit helpt ook niet. Ik kan verder nergens vinden hoe ik dit in kan stellen op de pc.
Heb windows XP met SP2

weet iemand de oplossing hiervoor?? :rolleyes: :confused: :(
 
Hallo Jorry,
Heb je al gecontroleerd of WMP10 je spelers/branders vermeldt in Extra>Opties>Apparaten? Kijk ook op tabblad DVD: zijn er restricties ingesteld? Lijkt me niet de oorzaak van je probleem, maar voor alle zekerheid. Klik ook op geavanceerd en controleer of de instellingen correct zijn.

Kijk voor de zekerheid bij Apparaatbeheer (op Mijn computer rechtsklikken met muis, Eigenschappen) en dan klikken op +-teken naast CD-ROM. Staan je spelers daar, zonder geel vraagteken? Dubbelklik op een speler, Stuurprogramma bijwerken en Wizard Hardware volgen. Dat bij de andere speler ook. Het is om deze mogelijke oorzaken uit te sluiten dat we dit doen.

In de Help van WMP10 vond ik nog dit:

C00D1176: Kan geen cd-recorder vinden
De bestanden kunnen niet worden gebrand (gekopieerd) omdat er geen cd-brander (recorder) is gevonden of omdat deze mogelijk niet wordt herkend door Windows. Controleer de verbinding tussen de computer en de brander. Als de brander goed is aangesloten, moet u het juiste stuurprogrammabestand installeren met de wizard Hardware toevoegen in het Configuratiescherm. Vervolgens probeert u de bestanden opnieuw te branden.
Raadpleeg de Help van Windows voor meer informatie over de wizard Hardware toevoegen.
Foutcode = 0xC00D1176, Voorwaardecode = 0x00000000

Ik begrijp dat je niet deze foutcode hebt gekregen, maar de situatie lijkt veel op de jouwe.
Dus stuurprogramma's (opnieuw) installeren is ook nog een een optie. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Heb van alles gedaan maar Windows Media player 10 wil niet mijn cd of dvd brander herkennen. Alle andere programma's op mijn pc wel. Ik zal dan maar via een ander programma mijn cd's moeten branden.
Vreemd is het wel. Heb al meer van dit zelfde probleem teruggevonden op het intenet.
In media player 9 nooit geen last mee gehad.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan