videorecorder aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

riet2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Berichten
9
Ik wil mn videorecorder aansluiten op mn pc om zo oude videobanden op dvd te branden, maar eerst moeten ze natuurlijk op mn pc komen.
Ik heb de videorecorder via een scart-adapter en een kabel (composiet: geel, wit en rood) aangesloten op dezelfde ingang op mn pc (geel, rood en wit), maar ik krijg geen signaal op mn computer.

Ik heb een videokaart (medion (7134) WMD Video Capture) en een geluidskaart. Vorg jaar hebben we op dezelfde manier een analoge videocamera wel aan kunnen sluiten.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Wie kan me helpen??
 
kaart geselecteerd

Heb je in de software waarmee je de beeld- en geluidsignalen opvangt de kaarten geselecteerd?
 
Even voor de zekerheid...

Van die scart adapters zijn er 2 soorten... één voor de ontvangende kant [PC], één voor de "zendende" [videorec.] kant [en er bestaat ook een omschakelbare].... heb je de goede adapter? Als je de tulpjes op deze manier aan de camera ingang [front side] van je tv hangt, heb je dan wel beeld?
 
nee

nee, dan doet ie het ook niet, dus de adapter is niet goed

wat voor een moet ik hebben dan??
 
Zender... [transmitter].... [of een omschakelbare, altijd handig als je de pc aan de tv wilt hangen met een kabeltje]
 
Laatst bewerkt:
gekocht

heb er een gekocht; ga het nu uitproberen: HIJ DOET HET

Bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
Sorry, was even buiten spelen.....

Geluid... staat dat geluidskanaal wel open in je mixer [luidsprekertje in systemtray rechtsonder 2x klikken]?
 
ErpCity zei:
Sorry, was even buiten spelen.....

Geluid... staat dat geluidskanaal wel open in je mixer [luidsprekertje in systemtray rechtsonder 2x klikken]?

ik heb hem daar niet staan, ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet voor iederéén geldt dat ie daar staat! ( msconfig:(

maar via configscherm kan ie wel ff kijken natuurlijk
 
gelukt

is inmiddels gelukt; 'front line in' moest aangevinkt worden
 
Hey,
ik zit nu met hetzelfde probleem in verband met die videorecorder. Kan iemand mij soms uitleggen welke adapter precies je daar voor nodig hebt? want toen ik deze forum las, begreep ik er eigenlijk niet zoveel van i.v.m die adapters.

En welke randapperatuur heb je daar voor bij nodig of welke software?
kan iemand mij helpen?
thanxxxx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan