PC uitzetten alleen nog via slaapstand na instal. Win-XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuikentje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
1
Heb gisteren op de al wat oudere (Ecom)PC van mijn moeder Windows XP geinstalleerd.
Voorheen stond er Windows 98 op. Als je de PC dan afsloot kwam hij altijd met de boodschap 'u kunt uw computer nu afzetten' en dan drukte je op de aan/uitknop. Klaar.
Na installatie van Win XP wil ik hem nu afsluiten via 'uitschakelen', maar dan sluit windows zichzelf wel af, maar kan ik de PC niet meer uitzetten. Hij blijft dan 'brommen' en het lichtje dat aangeeft dat hij aanstaat, blijft branden. De aan/uitknop reageert dan niet meer.

Wat wel lukt is uitzetten via de zgn. slaapstand. Dan komt hij wel met het bericht dat ik hem kan uitzetten en dan reageert de aan/uitknop wel. Maar dat vind ik geen goed idee.
Ten eerste vraagt deze slaapstand veel van je ruimte op je harde schijf en die heeft ze toch al niet over en ten tweede geeft de PC telkens commentaar bij het terug opstarten (hij wil dan telkens gaan herstellen).
Wie weet hoe ik dit opgelost krijg?

groetjes,
Kuikentje
 
En zo? Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Energiebeheer -> tabblad APM. Zet het vinkje bij APM inschakelen.
 
is het een pc met een zo geheten 'soft-button'

dan heb je de mogelijkheid om in de bios het gedrag
van die aan/uit knop te wijzigen
als ik het niet mis heb was dit ongeveer
wat je in de bios moet gaan zoeken

power state button: on/off ..4 seconds power off .. sleep mode .. suspend

als je dat niet kunt vinden dan inderdaad de raad van
gezina opvolgen met apm controller
kan ook btw via :

rechtermuisklik op je bureaublad> eigenschappen> schermbeveiliging dan onderaan
energie beheer ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan