hoe audio cd kopieeren naar harde schijf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
ik wil in xp een audio cd kopieeren naar me harde schijf. krijg steeds in mediaplayer een foutmelding dat het bestand niet wordt ondersteund door mp ? hoe kan ik nou een audio cd op me harde schijf zetten ?
 
Dit wordt rippen genoemd. Een cd kun je beter met audiograbber rippen naar je harde schijf. Even alles instellen zoals jij dat wilt (bitrate-doel-etc) en gaan..

Is gratis, hier te downloaden :thumb:
 
Maar Windows Mediaplayer 10 ript ook heel erg goed hoor! :thumb:
Maar in welke bestandsvorm wil je die audio op je harde schijf hebben?
MP3, .wav, .cda etc etc etc
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat je de audio cd zo rechtstreeks kon kopieeren (dus ook de extensie waarin die staat) ik zal dat met audio grabber een proberen bedankt alvast
 
In principe moet dat ook gaan.
Audiograbber is een prima programma, maar WMP doet het ook, maar je moet het zelf weten.
Het wordt dan wel MP3
 
je kunt er inderdaad ook een virtuele cd-file van maken.
Persoonlijk vind ik dit erg onhandig, en het wordt meestal gebruikt voor het installeren van games/ software.
- voor het aanmaken van een image (virtuele cd file) heb je nodig
- Magiciso voor het omzetten naar de harde schijf
- Daemontools voor het openen van de .iso
 
Al met al is de simpelste oplossing Windows Media Player laten rippen.
 
viper706 zei:
je kunt er inderdaad ook een virtuele cd-file van maken.
Persoonlijk vind ik dit erg onhandig, en het wordt meestal gebruikt voor het installeren van games/ software.
- voor het aanmaken van een image (virtuele cd file) heb je nodig
- Magiciso voor het omzetten naar de harde schijf
- Daemontools voor het openen van de .iso

Dit wordt alleen gedaan bij mix-cd's om de mixen vloeiend te laten overlopen. Dit wordt gedaan met alcohol 120%, en in principe brandt je gewoon een image van de cd naar je hdd.. Kan ook met nero. Als je dan de image weer brandt (je kunt hem ook openen in alcohol) heb je gewoon alles zoals het was op de orginele cd op je schijfje staan. Dit kost overigens wel veel ruimte omdat je niets converteerd naar wma/mp3, en alleen aan te raden bij mix-cd's..
 
Of CDex... kan je hier downloaden. Gratis.
Uitleg over installatie en gebruik vind je hier.

Het programma heeft geen 900 overbodige opties zoals AudioGrabber en heeft de lame-codec al bij zich zodat je het spul niet apart moet liggen downloaden.

Met een virtuele schijf kan je trouwens niks bij audio-cd's.

James :)
 
Persoonlijk vind ik dit erg onhandig

zoals ik al inderdaad vertelde: onhandig en inderdaad veel inname van hardeschijfruimte.
Maar als dat de vraag is van de topicstarter:


origineel gestart door vipertronic ik dacht dat je de audio cd zo rechtstreeks kon kopieeren (dus ook de extensie waarin die staat)
dan help ik hem daarmee ;)
 
DAn ben ik benieuwd welke WMP TS heeft en of de CD die hij probeert te rippen een beveiligde CD is, want dan gaat het inderdaad niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan