DVD Shrink

Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Berichten
1.270
Hallo hoeveel kan je met dvdShrink een film comprimeren? Zonder dat er zichtbaar verlies optreed. Gr. Rama
 
rama zei:
Hallo hoeveel kan je met dvdShrink een film comprimeren? Zonder dat er zichtbaar verlies optreed. Gr. Rama

Een film van 6 gig naar 4.4 gig converteren leverd vrijwel geen beeldverlies op. Tenminste, je ziet het niet als je de dvd op een 'gewone' tv kijkt maar op een plasma of iets dergelijks valt het ook reuze mee..

Maar het ligt er ook aan wat je uit de film haalt (rechterkant van het programma). Zo kun je alle ondertitels behalve nederlands weghalen, alle 5.1 audio verwijderen als je toch geen surround gebruikt en zelfs menu's weglaten om zoveel mogelijk ruimte te gebruiken voor de hoofdfilm..

Probeer het eens en bekijk de film na het converteren eerst op de pc met bijv. powerdvd om te kijken of het het branden waard is..
 
Het zijn Disneyfilms waar ik een kopie van wil maken voor mn kleinkinderen ze verpest hebben, als ik extra's en de meeste talen weg haal en de buitenlandse 2.1 en 5.1 komt die met automatische compressie aan de 55 %. Is dat nog te doen.
 
Laatst bewerkt:
Die 55% is goed te doen, maar om het zeker te weten kun je beter eerst het hele zaakje naar je harde schijf branden/schrijven en de film eerst bekijken op je pc. Misschien een domme vraag, maar een 1op1 copy wilde niet lukken? Geeft je brandprogramma dan aan dat de dvd te groot is om op het schijfje te passen?

Het beste kun je namelijk eerst de dvd naar je harde schijf rippen met DVDDecrypter, en van daaruit kijken of de iso die je dan krijgt groter is als 4.3 gig. Zo niet, dan kun je deze iso gelijk branden naar een dvd. Is die .iso groter dan 4.3 gig dan pas moet je gaan verkleinen met dvd-shrink.
 
Ik ga dat proberen,ik laat het nog weten alvast bedankt. Gr. rama
 
Als je gaat rippen met dvddecrypter lees dan eerst even de gids op doom9.nl, een handige site met allerlei tutorials etc.

Ook kun je hier een goede handleiding vinden van dvdshrink of andere manieren om te backuppen (dvdbackup-guides)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan