NEC ND-3550 of ND-4550, advies graag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
406
Ik kan kiezen tussen de NEC ND-3550 voor € 48 of ND-4550 voor € 55.
Volgens winkel beide even goed, beide type uit 2005.
Volgens specs. op internet heeft de 4550 als extra mogelijkheid: DVD-RAM 5x

Wat is dit, en is dit belangrijk en/of onmisbaar? Heb ik dat DVD-RAM nodig?
Op een engelse forum spraak iemand van dat 4550 toch niet zo''n topper was.

Graag jullie advies/mening.

Alvast bedankt
 
Beste Bugs Bunny,

ikzelf heb de Nec ND-4550A aangeschaft heb het nu al zo'n 6 maandjes, ik vind het :thumb: nergens last van en het doe het perfect,

DVD-Ram =
DVD-RAM
DVD-RAM has the best recording features but it is not compatible with most DVD-ROM drives and DVD-Video players. Think more of it as a removable hard disk. DVD-RAM is usually used in some DVD Recorders.


A DVD format wherein DVD-RAM discs can be recorded and erased repeatedly but are only compatible with devices manufactured by the companies that support the DVD-RAM format. DVD-RAM discs are typically housed in cartridges. DVD-R, DVD-RW and DVD-RAM are supported by Panasonic, Toshiba, Apple Computer, Hitachi, NEC, Pioneer, Samsung and Sharp. These formats are also supported by the DVD Forum.

Hier heb je wat nog meer INFO

en hier is de NEC ND-4550 voor een nog leukere prijs,

en bekijk even de Reviews/Product Beoordeling van mensen die de NEC ND-4550 al hebben aangeschaft,

hoop dat je voldoende INFO hebt, :D
 
Hallo SickWithIt
Bedankt voor je info. Mijn buurjonge heeft ook een vrij nieuwe 4550A, het vreemde is bij hem dat met sommige films lukt het niet om een back-up te maken (met Shrink). Hij krijgt de melding van onvoldoende geheugen terwijl dat niet zo is. Verder is hij ook tevreden.

Maar goed als ik de info goed begrijp ik heb niet echt veel aan dat RAM. Ik heb het niet echt nodig.
Of zie ik dat verkeerd?

De door jou gevonden prijs had ik al maar… dan moet ik naar Ridderkerk en is niet echt vlak bij mij.
Met hun verzendkosten..is het niet goedkoop = Rembours is dat € 14,50 en bij vooruitbetaling (dat doe ik nooit) is dat € 9,50 extra
 
Beste Bugs Bunny,

geplaatst door Bugs Bunny,
Maar goed als ik de info goed begrijp ik heb niet echt veel aan dat RAM. Ik heb het niet echt nodig.
Of zie ik dat verkeerd?

inprincipe heb je het niet nodig, maar kan wel van toepassing komen, bij sommige software.

Mijn buurjonge heeft ook een vrij nieuwe 4550A, het vreemde is bij hem dat met sommige films lukt het niet om een back-up te maken (met Shrink). Hij krijgt de melding van onvoldoende geheugen terwijl dat niet zo is. Verder is hij ook tevreden.

laat hem met dezelfde films die, die wilde shrinken met DVDShrink, het met deze software proberen, 1Click DVD Copy (ShareWare)
en dan even kijken als hetzelfde probleem zich voordoet, kan ook aan DVDShrink liggen of ook aan iets anders. !!!!

wens je veel succes,,,,
 
Hi SickWitIt!

Ik heb toch maar de 4550A gekocht. Ging beetje zeuren en kreeg het mee voor 53 euri. Mocht ook voor 50 maar voor de 3 € kreeg ik nog een CD erbij van NEC met Nero 6.6.
Nero had ik al maar goed het is nooit weg zo'n originele CD.

Het 1Click progje ken ik wel, helaas shareware..
Ik vroeg nog mijn buurjonge over dat Shrink. Hij heeft alleen problemen met films van het type 'bollywood'.. Je weet wel, van die maffe films uit India met veel liefde, tranen, muziek, etc.
Het zijn niet mijn smaak..

Bedankt voor jou antwoord, ik zet de vraag op opgelost.

grtz
Bugsy
 
Beste Bugs Bunny,

graag gedaan hoor :thumb:

veel plezier met je NEC ND-4550A DVD Brander :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan