dvdr+ of dvdr-

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

omdat ik nogal wat problemen heb met het afspelen van gebrande dvd ( Zie link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=238351)heb ik gehoord dat dvdr- veel minder gevoelig is dan dvdr+
wat vinden jullie van deze stelling.
ik heb namelijk een dvd speler die beide formaten ondersteund.
wat vinden jullie van die stelling en waar gaat jullie voorkeur naar uit.
dvdr+ of dvdr- en natuurlijk waarom.
 
Hallo

D.v.d. -r is een standaard die elke d.v.d. lezer zou moeten kunnen lezen zonder fouten.

Dus daar gaat mijn voorkeur naar uit .

Maar:

Mits u in uw voorgaande "thread" vermelding maakt , dat er steeds een probleem optreed bij het einde v/d film , dan zou ik persoonlijk eens controleren of het betrokken toestel niet te warm wordt....

Uiteraard worden de betrokken d.v.d.'s gebrand op hun ideale brandsnelheid.

Heb je die "defekte" d.v.d.'s al eens getest op een ander toestel , want echt veel info wordt er niet geleverd.

Peter
 
Hallo,

ik heb die dvd's getest bij een zus van mij.
die heefd een dvdspeler van de aldi en die heefd geen problemen er mee vreemd genoeg.
ik heb in het bein op 8 speed gebrand en toen begon de ellende al in het begin. (deze is toen niet getest)
als ik op twee speed brand is het al stukken beter.

het rare is het volgende:
ik heb spiderman gebrand en op het einde bleef de speler steeds hangen.
nu wouden mijn kinderen deze film vanmiddag weer zien en toen ging het foutloos:confused:
ik snap er echt niks van.

misschien toch een warmte probleem?
toch staan de spelers niet op een warme plek en naar mijn weten kunnen ze voldoende hun warmte kwijt.
en als ik met mijn dvd recorder films van tv opneem heb ik van dit probleem geen last.
dus dat spreekt het warmte probleem weer tegen.

de dvd die ik een keer op 8 speed heb gebrand deed het heel slecht in mijn dvd speler maar deed het wel goed in mijn dvd-romspeler.
dat vind ik ook raar.

maar met 2 speed gaat het stukken beter maar nog niet foutloos.
zou dit op te lossen zijn met een dvdr- schijfje of is dat een onzin verhaal?
 
Beste goldvinger,

voordat ik verder ga,

welk programma gebruik je, waarmee je de Film Brand/Convert !!

maak je gebruik van Slysoft AnyDVD !!

en hier wat Info over DVD-Types

graag horen we van je,,,, !!!!
 
SickWithIt zei:
Beste goldvinger,

voordat ik verder ga,

welk programma gebruik je, waarmee je de Film Brand/Convert !!

maak je gebruik van Slysoft AnyDVD !!

en hier wat Info over DVD-Types

graag horen we van je,,,, !!!!



ik brand met clonedvd en inderdaad, op de achtergrond anydvd.
ik convert met dvdshrink.
ik maak gebruik van fuji dvdr+ schijfjes.

mijn dvd brander is een samsung SHW-162C.
ik brand meestal op 2 speed

hopelijk heb je nu voldoende info en kan je me helpen
 
hier nogwat info,

in het begin gebruikte ik platinum schijfjes die ik gekocht had op de markt (50 stuks voor €17.95)
met deze schijfjes was het helemaal een ramp.
ik hoorde toen op een andere forum dat ik fuji schijfjes moest nemen omdat zijn evaring was dat hierdoor het probleem opgelost kon worden.
met die fuji schijfjes gaat het inderdaad stukken beter maar niet foutloos:confused:
 
Beste goldvinger,

Probeer eens iets anders,

Gebruik voor je Convert-Process, WinAVI en liefs versie 6.3 (Stable version)

Nero Reloaded/7, en dan Nero Recode voor de Burning Process (om de DVD-Map te importeren en vervolgens te branden).

je kan het ook meteen met WinAVI branden !!!!

test dit even uit, op je verschillende DVD Home Spelers, en dan vergelijken !!

ikzelf heb deze methode al voor een jaar toegepast, en veel van m'n kennissen ook aangeraden, die hadden namelijk ook wat problemen met CloneDVD, (DVDShrink doet het en is goed, probeer het vervolgens dan met Nero te branden i.p.v CloneDVD,

en we hadden altijd "clean " succes, zonder happeringen of iets anders, zowel met DVD-Vob bestanden als met AVI, MPEG 1-2 Bestanden, en met verschillende compressie formaten zoasl XviD, DivX,....

wens je veel succes....:thumb:
 
SickWithIt zei:
Beste goldvinger,

Probeer eens iets anders,

Gebruik voor je Convert-Process, WinAVI en liefs versie 6.3 (Stable version)

Nero Reloaded/7, en dan Nero Recode voor de Burning Process (om de DVD-Map te importeren en vervolgens te branden).

je kan het ook meteen met WinAVI branden !!!!

test dit even uit, op je verschillende DVD Home Spelers, en dan vergelijken !!

ikzelf heb deze methode al voor een jaar toegepast, en veel van m'n kennissen ook aangeraden, die hadden namelijk ook wat problemen met CloneDVD, (DVDShrink doet het en is goed, probeer het vervolgens dan met Nero te branden i.p.v CloneDVD,

en we hadden altijd "clean " succes, zonder happeringen of iets anders, zowel met DVD-Vob bestanden als met AVI, MPEG 1-2 Bestanden, en met verschillende compressie formaten zoasl XviD, DivX,....

wens je veel succes....:thumb:


Ga dit zeker proberen.
alleen nog een vraagje:
als ik Nero Recode neem welke optie moet ik dan verder nemen?
ik zelf denk "dvd film opnieuw maken"
is dit juist uitgaande dat ik de film confert met dvdshrink?
en als ik dvdshring gebruik en de optie zet met gelijk branden met nero neemt hij dan zelf Nero Recode?
en wat voor brandsnelheid raad je aan?
 
Beste goldvinger,

geplaatst door goldvinger
alleen nog een vraagje:
als ik Nero Recode neem welke optie moet ik dan verder nemen?
ik zelf denk "dvd film opnieuw maken"

juist niet, je moet er vanuit gaan dat DVDShrink/WinAVI al de DVD Map voor je heeft aangemaakt met daarin Video_TS en Audio_TS en stel je voor als je met WinAVI / DVDShrink de map wat groter wordt pak 'm beet 5.0 tot 6.0 GB ,, Nero Recode zal het automatisch voor je shrinken naar een 4.7 GB DVD+/- R(W) dus je gebruikt de eerst optie in het Nero Recode menu, de een gehele DVD hercoderen naar DVD vervolgens
kies je de optie, DVD Importeren en navigeer nu naar de map waar je DVD met de Video_TS en Audio_TS zich bevinden, en hij importeert ze, en vervolgens vink je de optie aan doel aanpassen aan en kies voor DVD-5 [4.7GB] en kies voor volgende en vervolgens de Brandprocess, ik heb alle snelheden uitgetest, allemaal hebben ze een uitmuntend kwaliteit gegeven, zonder 1 of andere vage fout of happeringen.

en met DVDShrink zal hij automatisch als aangevinkt de optie NERO Burning Rom nemen, en geen Nero Recode 2.

een vraagje aan jouw goldvinger maak je een copy van je eigen gekochte dvd's (is dat de bedoeling) of maak je van gekochte AVI (XivD, DivX compressie) Films/Bestanden vanuit de Internet en vervolgens convert je ze naar een MPEG2/ VOB Bestanden !!!! en die wil je op een DVD zetten zodat je ze vervolgens kan afspelen op je Home DVD Spelers :D

graag hoor/zie ik van je,,,,

:thumb:
 
ik koop op internet wel eens een film voor 3 euro.
dit zijn echter wmv files die ik wil omzetten naar vob files.

ook kopieer ik wel eens een backup van de films van mijn kinderen.
die gaan er namelijk niet al te netjes mee om zodat als die dvd's beschadigt zijn ik altijd nog een kopie heb.
dit doe ik dan met dvdshrink
 
Beste goldvinger,

maar het gaat uiteindelijk om dit neem ik aan........

geplaatst door goldvinger
ook kopieer ik wel eens een backup van de films van mijn kinderen.
die gaan er namelijk niet al te netjes mee om zodat als die dvd's beschadigt zijn ik altijd nog een kopie heb.
dit doe ik dan met dvdshrink

want vaak zijn je eigen gekochte dvd films "meestal"groter dan 4.7 GB !!!!

dus je wilt een duplicaat maken van je eigen gekochte DVD films, toch !!

;) :D
 
SickWithIt zei:
Beste goldvinger,

maar het gaat uiteindelijk om dit neem ik aan........



want vaak zijn je eigen gekochte dvd films "meestal"groter dan 4.7 GB !!!!

dus je wilt een duplicaat maken van je eigen gekochte DVD films, toch !!

;) :D

Ja , negen van de tien keer gaat het om een kopie te maken
en dan kopieer ik alleen de hoofdfilm zodat hij kleiner wordt dan 4.7gig.
bedankt voor je hulp.
ga het gauw proberen:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Beste goldvinger,

dan is er nog een makkelijker optie dan die ik je gegeven heb, datgene wat ik je gegeven heb doe ik meestal bij gekochte AVI Films (XviD , DivX) vanuit het Internet gedownload,
vervolgens naar een .VOB / MPEG2 bestand de converten, leuke Menu erbij, en branden maar,

als u enkel een duplicaat wenst te maken van uw eigen gekochte DVD films, dan zou ik het met deze leuke, snelle, eenvoudige, en naar mijn mening de beste software proberen,
Let Op ze zijn wel allemaal (ShareWare),,,,

1Click DVD Copy

DVD Cloner III

AOA DVD Copy

probeer ze maar en wens je veel succes,,,,

ikzelf gebruik de 1Click DVD Copy, aan iedereen een echte aanrader :thumb:
deze is echt waar voor je geld.... en de simpelste interface. :p
 
bedankt voor de info.

wat ik graag zou willen weten is wat er beter is van die programma's vergeleken met dvdshrink.
is het echt een vooruit gang?
kijk, als het stukken beter is dan dvdshrink dan wil ik het programma wel kopen.
maar in principe doet dvdshrink naar mijn weten zijn werk ook goed en het voordeel voor mij als leek is dat ik precies weet hoe dvdshrink werkt.
met die nieuwe programma's van jou moet ik er weer opnieuw induiken.

dus wat ik graag zou willen weten is wat er beter aan is t.o.v. dvdshrink.

wat een vragen he:D
 
heb toch de stoute schoenen aan getrokken en 1 click dvd copy gedownload.
ik probeerde finding nemo met 1 click dvd copy te rippen en te branden.
echter het programma zij meteen dat het een beveiligde dvd was en kon hierdoor alleen maar het programma afsluiten.
hoe ga jij hiermee om?
met dvdshrink krijg ik deze melding niet
 
Beste Goldvinger,

Tip !!!! download de laatste versie van SlySoft AnyDVD 5821
uninstall de oude AnyDVD, herstart je PC en installeer de laatste versie, herstart je PC,

en probeer het dan nog een keer met Nemo & 1Click DVD Copy,

met deze programma gaat het eigenlijk meer om de tijdsbesparing, stel je voor dat je 'n s keer geen tijd hebt, met DVDShrink 1 en ander weg te laten zodat het op een 4.7 GB DVD Schijfje past.

en met 1ClickDVDCopy, DVDClonerIII, AOA DVD Copy, die doen het inprincipe voor je !!

zonder weinig bemoeienis van de gebruiker. (met behoud van de gekochte originele DVD, zoals alle audio, extra's, menu, etc, etc.... en de kwaliteit is gewoon uitmuntend.

wens je veel succes,,,, :thumb:
 
hoi,

ik heb nog één vraagje over nero recode.
als ik in het tabblad met de brandinstellingen kom is het dan verstandig om "geavanceerde analyse" en om "hoge kwaliteitsmodus (traag opname tempo) aan te vinken om de opname kwaliteit te verbeteren? (zie ook bijlage)misschien dat dat dan weer de kans ver groot om van mijn probleem af te komen.
of heefd dat er niks mee te maken.
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    84,9 KB · Weergaven: 47
Beste goldvinger,

bij mij staan de opties,

Burn-at-once & Hoge Kwaliteitsmodus (traag opname tempo) aangevinkt !!

de Analyse optie heb ik nooit gedaan....

en is het nog gelukt met Nemo en 1Click DVD Copy ??
 
SickWithIt zei:
Beste goldvinger,

bij mij staan de opties,

Burn-at-once & Hoge Kwaliteitsmodus (traag opname tempo) aangevinkt !!

de Analyse optie heb ik nooit gedaan....

en is het nog gelukt met Nemo en 1Click DVD Copy ??


bedankt voor je antwoorden.
ik ga het vanavond als ik tijd heb weer eens verder experimenteren.
die opties heb ik nu ook alvast aangevinkt.

als jij een dvd brand, zet jij dan je firewall en virusscanner uit.
ik heb ergens op een andere forum gelezen dat dat verstandig is om te doen.
wat vind jij hier van?
 
Beste goldvinger,

ja inderdaad, ik zet alles uit, Anti-Virus, FireWall, Spyware-Protectors die ook op het achtergrond functioneren, echt alles, en zelfs m'n Internet, (heb geen zin in een hacker terwijl je een Video/Film zit te converten of te branden :D :p ).

ik doe het meestal 's nachts ga ik lekker slapen en de Converting Process doet z'n werk,
om een Duplicaat van mijn eigen gekochte DVD's duurt altijd korter, elk film ongeachte welk grootte dan ook 30min a 60min, met 1Click DVD Copy, en gebruik ook Pinnacle Instant Copy 8 dit is ook een hele goeie !!!!

maar inderdaad ik zet echt alles uit wat op de achtergrond functioneert, als ik mijn eigen AVI-VOB-DVD Bestanden/Films ga Converten en of Branden !!!!

veel :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan