Laptop komt niet langs wireless access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

miller

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
24
Ik heb thuis de volgende netwerkopstelling:

- Internet access via Wanadoo Livebox. (DHCP - 192.168.5.1)
- Livebox gaat naar een Sitecom DC202 Router. (192.168.5.x voor internet en 192.168.0.1 voor LAN met DHCP uitgeschakeld)

Aan de Sitecom router zijn gekoppeld:
- Windows XP computer (fixed IP 192.168.0.11)
- Belkin WAP (fixed IP 192.168.0.10)
- Windows 98 computer (fixed IP 192.168.0.2)

Verder maak ik met een Windows XP laptop verbinding met de Belkin WAP.

Het probleem is dat het niet lukt om vanaf de laptop IP connectie te krijgen internet of binnen het LAN.

Ik heb geprobeerd om niets in te stellen op de laptop en alles te laten toewijzen, maar ook een vast IP adres geven lukt niet. Dat heb ik geprobeerd binnen de 192.168.0.x reeks en binnen de 192.168.5.x reeks. Vanuit een command prompt pingen geeft ook geen resultaat.

Vanaf alle andere computers werkt internet zonder problemen en ik kan ook alle hardware via het IP benaderen en instellen.

Wie o wie heeft een tip in welke richting ik de oplossing moet zoeken?

Dank!
 
Misschien zou je kunnen overwegen om een switch achter de Livebox te hangen (want het is ook een router).Koppel vervolgens achter je switch het AP van Belkin en overweeg om te werken met het instellen van een vast IP.De Livebox is toch een apart produkt waarvan ik de logica en de werking niet begriijp.

Kijk anders ook even op de site van Wanadoo,bij helpdesk en tik in LAN Livebox.
 
upsidaisy zei:
Misschien zou je kunnen overwegen om een switch achter de Livebox te hangen (want het is ook een router).Koppel vervolgens achter je switch het AP van Belkin en overweeg om te werken met het instellen van een vast IP.De Livebox is toch een apart produkt waarvan ik de logica en de werking niet begriijp.

Kijk anders ook even op de site van Wanadoo,bij helpdesk en tik in LAN Livebox.

Bedankt voor je advies. Met de info die ik bij wanadoo lees, kom ik niet verder. Ik zie dat mijn laptop een connectie heeft met het AP, maar hij krijgt geen IP adres en kan het AP ook niet pingen?!? Heb jij een idee hoe ik kan uitzoeken wat er mis is?
 
Krijgt je laptop wel een geldig IP adres als je hem even met een netwerkkabel aansluit op je AP ?
Eeen andere optie zou zijn om even te kijken als je de Belkin achter de Livebox zet maar wel als Acces Point en je laptop een ip-nummer geeft in de range van je Livebox of het dan wel werkt.Ik heb mijn twijfels of je huidige opstelling gaat werken omdat je Livebox een router is,je Sitecom misschien toch de routerfunctie vast houdt en dan nog een Acces Point !
 
Hij doet het! Ik heb eerst mijn AP gereset naar de fabrieksinstelling en opnieuw ingesteld.

Vermoedelijk heb ik bij mijn zoektocht naar de oplossing een paar settings te veel 'aangepast'.

Bedankt voor je hulp, upsidaisy.

(Bericht verstuurd vanaf de laptop :D)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan