MP3 informatie (tag?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Ik gebruik nog niet zo lang windows XP. Ik heb ontdekt, dat als ik via "mijn computer" een directory met mp3's open, er aardig wat informatie wordt weergegeven. O.a. het jaar van verschijnen, lengte en ook de naam van het album.

Maar als ik een van die mp3's open in real player zie ik (scrollend) NOG meer informatie, zoals b.v. de uitvoerende artiesten, en als ik strijk met mijn muispijl over de titel zie ik b.v. ook wat voor soort mp3 het is, een 128 of 256. Alleen kan ik deze informatie alleen stuk voor stuk zien, en niet als een geheel.

Is er ook een programmaatje, een soort verkenner of zo, waarmee ik zo'n directory met MP3's kan listen, en dat ik AL die info in één keer zie? Dit lijkt me heel handig om doublures op te sporen en al die mp3's wat beter te reorganiseren. Alvast bedankt voor eventuele tips.
 
Volgens mij heb je bij Windows XP ook Windows Media Player 10.

En anders kan je die gratis downloaden van deze site http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/default.aspx.

Stel WMP 10 in op de tab "Mediabiblotheek", zet je muis op de menu-band boven de lijst met muzieknummers en klik rechts. Klik nu onderaan in het submenu op "Meer".

Je hebt nu zeer veel mogelijkheden om aan te vinken, waarna al die gegevens, zo mogelijk, zullen worden weergegeven in de lijst met muzieknummers.
 
Boeing en Bertus, beide tips zijn erg bruikbaar. I-tunes gedownload en ben wat aan het experimenteren met WMP. Zeer bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan