Mp3 info

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacoline

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Berichten
51
Hallo,

Ik heb mijn eigen cd collectie recent geript. Omdat ik er nog al wat had heb ik de verschillende tracks van een cd geript tot 1 MP3 file. Ik heb er toen helaas niet bij nagedacht dat ik daardoor geen CD info meer via het internet op kan halen. Of weet iemand toch nog een manier.????????????????????????????
 
Het programma van mijn iriver mp3 speler kan deze nummers vinden via ID music.
Hij kan het dus effectief doen met de mp3 file's maar ik weet niet welk programma dit ook kan er zullen er zeker nog zijn :)
 
lamp zei:
Het programma van mijn iriver mp3 speler kan deze nummers vinden via ID music.
Hij kan het dus effectief doen met de mp3 file's maar ik weet niet welk programma dit ook kan er zullen er zeker nog zijn :)
 
Dank je.

Ik heb het geprobeerd met MusicID van het programma Blaze Media Pro. Het lukt mij niet. Doe ik iets fouf? Ander idee?

Nog een keer voor de duidelijkheid ik heb dus maar 1mp3 file van een heel cd na het rippen.

Wie helpt mij????
 
ik zou ze opnieuw rippen
met audiograbber daar word elke track een aparte mp3 lijk mij leuker of 1 mp3
en je hebt ook de beschrijving van elke mp3
http://www.audiograbber.nl/
 
Hoi, ik heb inmiddels zo'n 200 cd geript. Dus ik sta er niet zo om te springen om dit nog een keer te doen zoals jullie misschien kunnen begrijpen. De reden om het op deze wijze te doen was het feit dat ik zoveel cd had en daarom zoveel nummers zo krijgen en dus een vhoas in mijn computer. Hoe doen jullie dat?
Weet iemand toch nog een programma waarmee ik de gegevens van eeen geripte cd naar 1 file kan lezen op internet????? Met MusicID lukt het mij niet.
 
jacoline zei:
Weet iemand toch nog een programma waarmee ik de gegevens van eeen geripte cd naar 1 file kan lezen op internet
Hi jacoline,
Je hebt je wat op de hals gehaald.

Elk rip-programma gebruikt een mp3-codec.
Bij elk, afzonderlijk mp3-bestand maakt zo'n ripper één of twee tag's aan.
Dat zijn de ID3v1-en de ID3v2-TAG. Daar slaat de ripper allerlei gegevens in op zoals bijvoorbeeld: album-artiest-jaar-genre-duur-birate.
Soms nog meer, dat hangt van de ripper af. Als je gegevens op laat halen, leest de CD-Database die gegevens ook.

Jij hebt één mp3-bestand gemaakt, maar wat er door de ripper met die tags gedaan is, blijft onbekend.
Aan het eind allemaal achterelkaar gezet? Of doorelkaar? Of weggelaten omdat hij ze niet kon plaatsen?

Het enige wat ik nog zou weten, als je niet alles opnieuw wilt rippen, is het gebruik van een mp3-editing-programma.
Maar dan ben je ook veroordeeld om die enorme mp3-file door te lezen en in stukken te knippen.
Maar dan nog heb je bij die losse stukken niet de bijbehorende tags.

Zo'n editor vind je hier: http://www.mpesch3.de
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb net het programmaatje freerip de opties meerdere nummers rippen gekozen. De gegegevens heeft hij wel ingeladen vooraf maar ik denk niet opgeslagen.

Ik begrijp dat ik het het gemakkelijkst is om de cd's opnieuw kan ripppen. uhm dan houdt ik het voorlopig maar even zo........

Bedank voor jullie meedenken.

Gr Jacoline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan