audio broadcasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijkwesley

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Berichten
12
hallo,

ik wel zelf een eigen radiostationnetje beginnen op internet, en heb al vele programma's gebruikt om audio te broadcasten, maar het wil gewoon niet werken, ik heb veel problemen gehad met shoutcast, en dat wil totaal niet lukken.

mijn vraag is:

Heeft er iemand misschien een simpel gratis programma om audio te streamen (wel waar je d.m.v een microfoon kan uitzenden, niet dat je alleen mp3tjes in de wachtlijst kan zetten)
of heeft iemand een goede nederlandse handleiding van shoutcast (ik heb ookal een andere site gevonden, waar een handleiding op staat, iets met klasieke muziek ofzoow dat ook voor shoutcast was bedoelt, maar daar kwam ik niet uit )

alvast bedankt!
 
Ik gebruik Windows MediaEncoder en dat werkt prima! Je kan het zelfs voor video en audio tegelijk gebruiken. Je kunt dan een link naar je "server" op je homepage zetten en zodra mensen daarop klikken start mediaplayer op en horen ze de muziek. En dat alles met 128 kb/s.
 
Hoi,

Met shoutcast kan je gewoon op 192 kb/s maar dat even ter zijde.
Ik heb het zelf ook draaien en het werkt perfect. Ik heb het onder een linux server draaien maar heb ook wel is onder windows gedaan. het belangrijkste is dat je de configuratie bestanden goed doorleest en zorgvuldig bijwerkt. en wat ook belangrijk is als je hem extern hebt draaien moet je poort 8000 op tcp open zetten ( is voor de luisteraars moet je doen anders kan niemand luisteren) en als je source ook er in wil laten moet je poort 8001 op tcp open zetten ( dan kan je naar de server muziek toe zenden ) het is vrijwel simpel alleen moet je even je config files goed doorlezen.

greetz steve

ps als je vragen hebt mail dan even naar steve16@xs4all.nl
 
dat Windows MediaEncoder ziet er wel ok uit, maar is er ergens ook een handleiding te vinden erover om het in een keer goed te installeren?
 
wijkwesley zei:
dat Windows MediaEncoder ziet er wel ok uit, maar is er ergens ook een handleiding te vinden erover om het in een keer goed te installeren?

denk als je even google op "Windows MediaEncoder handleiding" of zo dat je dan wel wat krijgt :)

greetz steve
 
zal zoiets zijn als mms://ip-adres: poortnummer (kun je zelf kiezen)
dus geen http ervoor en je ip-adres is het adres dat je ziet als je gaat naar www.whatismyip.com . Je zal zelf in je router/firewall moeten port-forwarden (indien nodig) en de juiste poort moeten openen die je bij de encoder hebt ingegeven.
Je kunt zelfs bepalen wie er luistert aan de hand van ip-adressen
 
Laatst bewerkt:
mijn ip adres wist ik al, maar toch bedankt, ik weet niet wat ik hier moet doen (zie afbeelding)

groetjes,

wesley
 

Bijlagen

  • wat moet ik hier doen.JPG
    wat moet ik hier doen.JPG
    37,8 KB · Weergaven: 23
Je moet deze optie niet invullen. Je moet niet pushen naar een server, een client moet pullen van jouw server. Ik zit nu op m'n werk, dus kan niet kijken hoe het precies ging. Waarschijnlijk moet je ff een stappie terug en dan de andere optie kiezen.
 
Ja, je hebt je interne ip adres staan bij "URL for internet connections:". Je dient je externe ip adres in te vullen (wat je ziet als je naar www.whatismyip.com gaat). Alleen moet je dan nog wel poort 2000 openzetten in je router/firewall en poort 2000 forwarden in je router naar de juiste pc in je netwerk als je dat nog niet gedaan hebt.
 
Laatst bewerkt:
hoe kan ik dan mijn IP adres in dat programma veranderen, want ik zal het echt niet weten:shocked:
 
ik zit nu op de pda dus kan je even niet helpen vanaf hier. wellicht dat ik je morgen verder kan helpen. misschien kun je in de tussentijd bij microsoft terecht (help functie of forum).
 
Volgens mij dien je alleen nog in je router de juiste port te forwarden naar de juiste computer om het te laten werken.
Dus port 2000 moet je forwarden naar computer 192.168.5.12. Elke aanvraag naar poort 2000 zal dan doorgegeven worden naar computer 192.168.5.12 waar media-encoder op draait.
Nu moet je nog een link maken op je homepage die er als volgt uitziet. mms://ip-adres wat je van je provider hebt gekregen:2000
Ik weet niet of je een statisch of een dynamisch ip adres hebt, maar je kunt je huidig verkregen ip-adres zien door naar www.whatismyip.com te gaan. daar staat het in grote cijfers. Dus als voorbeeld mms://84.105.103.22:2000. Als je zo'n link maakt op je homepage en men klikt daarop, wordt automatisch Mediaplayer opgestart en zal die gaan bufferen en tenslotte afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan